يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل تعاون روستایی استان بوشهر گفت:در اجرای خرید تضمینی خرمای نخل‌داران استان بوشهر چهار مرکز خرید در نقاط مختلف شهرستان دشتستان تاکنون هفت‌هزار و ۶۶۰ تن خرمای فروش نرفته نخل‌داران خریداری کردند.به گزارش فکرشهر، علی قنبرپور در گفت‌و‌گو با تسنیم با بیان اینکه شهرستان دشتستان از نقاط خرما خیز کشور و استان بوشهر است اظهار کرد: بیش از 80 درصد خرمای استان بوشهر در دشتستان تولید و به بازار مصرف عرضه می‌کند.وی با بیان اینکه سالانه 130 هزار تن خرما در دشتستان تولید می‌شود گفت: از 170 هزارتن خرمای تولیدی استان بوشهر 130 هزار تن آن در دشتستان تولید می‌شود.
کد خبر: ۵۱۴۰
چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۳:۲۴

فکرشهر: مدیرکل تعاون روستایی استان بوشهر گفت:در اجرای خرید تضمینی خرمای نخل‌داران استان بوشهر چهار مرکز خرید در نقاط مختلف شهرستان دشتستان تاکنون هفت‌هزار و ۶۶۰ تن خرمای فروش نرفته نخل‌داران خریداری کردند.

به گزارش فکرشهر، علی قنبرپور در گفت‌و‌گو با تسنیم با بیان اینکه شهرستان دشتستان از نقاط خرما خیز کشور و استان بوشهر است اظهار کرد: بیش از 80 درصد خرمای استان بوشهر در دشتستان تولید و به بازار مصرف عرضه می‌کند.

وی با بیان اینکه سالانه 130 هزار تن خرما در دشتستان تولید می‌شود گفت: از 170 هزارتن خرمای تولیدی استان بوشهر 130 هزار تن آن در دشتستان تولید می‌شود.

مدیرکل تعاون روستایی استان بوشهر با اشاره به اینکه بخشی از خرمای نخل داران در سال گذشته به فروش نرفته است گفت: برای جلوگیری از متضرر شدن نخل‌داران سازمان مرکزی تعاون روستایی با خرید تضمینی خرمای کشاورزان موافقت کرد که برای این منظور 4 مرکز خرید تعیین شد.

وی، وحدتیه، آبپخش ،زیارت و نظرآقا را مراکز خرید تضمینی خرمای نخل داران دانست و گفت: این مراکز که تا مهرماه فعال هستند خرمای کشاورزان را به صورت فله و بسته بندی در کارتن‌های یک تا ده کیلوگرمی خریداری می‌کنند.

قنبری، با اشاره به اینکه این مراکز تاکنون هفت هزار و 660 تن خرمای نخل داران خریده اند گفت: بیش از 70 درصد خرمای خریداری شده بصورت بسته بندی بوده است.

مدیرکل تعاون روستایی استان بوشهرافزود: قیمت خرید برای هر کیلوگرم خرمای فله ده هزار ریال و بسته بندی شده دوازده هزار ریال است که به ازای هر یک‌ درصد افت کیفیت از قیمت اصلی آن کاسته می‌شود.

وی گفت: خرمای بسته بندی شده تا 30 درصد و خرمای فله تا 70 درصد افت کیفیت قابل خریداری است.

قنبری خاطرنشان کرد: خرید محصول زیرنظر کمیته‌ای مرکب از نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی ،سازمان تعاون روستایی و نماینده اتحادیه باغداران محلی انجام می‌گیرد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر