شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۳۸۶
چهارشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۷

فکرشهر: در قالب جشنواره فرهنگی اجتماعی مادرانه و در روز ولادت حضرت فاطمه الزهرا (س) از پنج بانوی خادم مساجد و تکایای گناوه تجلیل شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، محمد مظفری معاون دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر عصر سه شنبه در این مراسم اظهار داشت: در قالب دومین جشنواره فرهنگی اجتماعی مادرانه که در شهرستان گناوه در حال برگزاری است امروز تکریم بانوان خادمین مساجد و تکایای شهرستان گناوه در حسینیه حضرت زینب (س) و در روز مبارک میلاد باسعادت فاطمه زهرا (س) برگزار می‌شود.

وی افزود: در جشنواره فرهنگی اجتماعی مادرانه در حوزه توانمندسازی بانوان با محوریت کارآفرینی و با برپایی کارگاه های کارآفرینی و استفاده از توان و تجربیات بانوان کارآفرین شهرستان  تلاش می‌شود تا به امر اشتغال و توانمندسازی بانوان شهرستان گناوه کمک شود.

مظفری گفت: برای جشنواره امسال برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده است که در شهر گناوه، شهر ریگ و روستاهای شهرستان در حال اجرا است وتا پایان اسفند ماه برنامه‌ها ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: علاوه بر کارگاه های آموزشی که در روستاها و شهرهای شهرستان برگزار خواهد شد و حجم بالایی از برنامه های  این جشنواره  را به خود اختصاص داده، اجرای برنامه های فرهنگی، هنری، تجلیل از بانوان نخبه شهرستان، اجرای بازی های بومی محلی، همایش خانواده شاد و برگزاری جشنواره غذاهای ایرانی و محلی، نمایشگاه مد و لباس و... از برنامه های تدارک دیده شده برای دومین جشنواره فرهنگی اجتماعی مادرانه است که از بهمن ماه آغاز شده و تا پایان اسفندماه ادامه خواهد داشت.

معاون دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایان سال ونزدیک شدن به ایام نوروز در نیمه دوم اسفند و در ادامه روند جشنواره مادرانه برنامه «شب های فرهنگ گناوه» تدارک دیده شده است که در این برنامه  ضمن تجلیل از نخبگان شهرستان گناوه  برنامه های فرهنگی متنوع و شاد با محوریت فرهنگ بومی منطقه در نظر گرفته شده است که امید است مورد توجه مردم قرار گیرد.

شعرخوانی ، مداحی و مولودی خوانی، برگزاری جشنواره غذایی با مشارکت بانوان از دیگر بخش های این برنامه بود.

در پایان از پنج بانوی خادم در مساجد و حسینیه ها و تکایای گناوه  تجلیل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر