جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در نشست هماهنگی شورای مبارزه با موادمخدر استان مطرح شد:
فکرشهر: فکرشهر: استاندار بوشهر از تلاش برای ایجاد کمپ بازپروری و ترک اعتیاد استان بوشهر از طریق اعتبارات نفت خبر داد...
کد خبر: ۵۳۳۹
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹

فکرشهر: استاندار بوشهر از تلاش برای ایجاد کمپ بازپروری و ترک اعتیاد استان بوشهر از طریق اعتبارات نفت خبر داد.

به گزارش فکرشهر،  مصطفی سالاری ظهر سه شنبه در شورای هماهنگی و مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: استان بوشهر در بحث کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت سال گذشته افزایش دو برابری داشته است.

استاندار بوشهر افزود: ما در بخش پیشگیری و درمان اعتیاد نسبت به کشفیات مواد مخدر با موضوع پیچیده تری روبرو هستیم و باید ظرفیت های مردمی نیز به کمک دستگاه های اجرایی استان بوشهر بشتابند.

وی با اشاره به اینکه مصرف و گرایش جوانان به مواد مخدر عوامل متعددی را در بر می گیرد، تصریح کرد: یکی از مهمترین مسائل شیوع اعتیاد در قشر جوان جامعه عدم اشتغال مناسب و آرامش روحی در فضای کلی جامعه است که در صورت رفع آنان با کاهش قابل توجه آمار اعتیاد روبرو خواهیم شد.

افزایش کشفیات و کاهش مصرف مواد مخدر

 سالاری یادآور شد: وزیر کشور با همتی که در امر افزایش کشفیات و کاهش مصرف مواد مخدر در بخش های فرهنگی تاکنون داشته اند بی نظیر بوده و از تمام ظرفیت جامعه استفاده نموده اند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه باید انگیزه های سازمان های مردم نهاد استان بوشهر را برای فعالیت در زمینه فرهنگی پیشگیری از اعتیاد افزایش دهیم، بیان کرد: وقتی دیدگاه و حمایت دستگاه های اجرایی نسبت به سازمان های مردم نهاد اصولی باشد قطعا فعالیت آنان موثر خواهد بود.

وی عنوان کرد: در صورت اینکه دستگاه های غیر عضو شورای هماهنگی و مبارزه با مواد مخدر توان کمک به این شورا را دارند، تکلیفی بر عهده آنان گذاشته شود.

 آمار اعتیاد در جنوب استان نسبت به سایر مناطق بیشتر است

سالاری خاطرنشان کرد: اگر در بحث اشتغال در استان بوشهر یک گام برداریم، قطعا دو قدم در راستای جلوگیری از اعتیاد و سایر مشکلات اجتماعی گام بر خواهیم داشت.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی استان طرح و برنامه های خود را در زمینه پیشگیری از اعتیاد به همراه اعتبار آن بنویسند و در اختیار نیروی انتظامی قرار دهند، گفت: اقدامات نیروی انتظامی استان بوشهر در شش ماهه گذشته در امر کشفیات مواد مخدر قابل توجه بوده و حضور بهزیستی استان بوشهر در جامعه برای آموزش پیشگیری از اعتیاد مناسب بوده است.

وی اظهار کرد: به دلیل اینکه آمار اعتیاد در جنوب استان بوشهر نسبت به سایر حوزه های استان بوشهر بیشتر است، پیگیری های لازم برای ایجاد کمپ بازپروری و ترک اعتیاد از طریق اعتبارات نفت خواهیم شد.

کشف مواد مخدر در استان بوشهر 223 درصد افزایش یافت/ انهدام 58 باند عمده مواد مخدر

فرمانده نیروی انتظامی استان بوشهر نیز از افزایش 223 درصدی کشف مواد مخدر در استان بوشهر خبر داد.

، سردار حیدر عباس‌زاده در نشست شورای هماهنگی و مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر اظهار داشت: تلاش‌های بسیار خوبی به منظور مقابله با مواد مخدر در استان بوشهر صورت گرفته است و طرح های مناسبی در این زمینه اجرا شده است.

به نوشته ی مهر، وی با ارائه آماری از تلاش های صورت گرفته، بیان کرد: از ابتدای سال 93 تاکنون در امر کشفیات مواد مخدر در استان بوشهر بیش از دو تن انواع مواد مخدر کشف شده که به نسبت سال گذشته 223 درصد افزایش داشته ایم.

سردار حیدر عباس زاده افزود: همچنین در شش ماه گذشته 58 باند عمده مواد مخدر که بیشتر محموله های خود را از جنوب استان بوشهر وارد می کردند شناسایی و دستگیر شدند.

فعالیت 27 مرکز درمانی ترک اعتیاد/ درمان 4200 نفر طی سال جاری

وی تصریح کرد: امضای تفاهم نامه با یازده دستگاه فرهنگی، 84 برنامه گفت و گو محور در حوزه پیشگیری از اعتیاد توسط صدا و سیمای مرکز بوشهر، ایجاد نمایشگاه دائمی مواد مخدر و برپایی نمایشگاه در محلات آسیب پذیر و آموزش پیشگیری حجاج از مواد مخدر از جمله اقدامات فرهنگی ما در طول شش ماه گذشته بوده است.

عباس زاده با اشاره به اینکه در استان بوشهر 27 مرکز درمانی ترک اعتیاد و هشت کمپ اقامتی معتادین وجود دارد، گفت: از اول سال جاری تاکنون تعداد 4 هزار 200 نفر تحت پوشش و درمان در این مراکز قرار گرفته اند.

فرمانده نیروی انتظامی استان بوشهر عنوان کرد: همچنین در شش ماهه گذشته 752 میلیون ریال توسط دستگاه های اجرایی استان در زمینه کمک به امر پیشگیری و مبارزه با اعتیاد داشته اند.


 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر