شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۴۶۳
شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۹

فکرشهر:  تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ اتحاد و همدلی و تقویت امید و نشاط در جامعه از نکات مهم نماز جمعه دلوار و اهرم بود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه دلوار با اشاره به ‎ ۱۴ اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی ره در سال ۵۷ و آغاز هفته احسان و نیکوکاری اظهار داشت: جشن نیکوکاری ترویج فرهنگ همدلی، نوعدوستی، احسان در جامعه خصوصا بین نوجوانان و دانش آموزان است.                        

‎وی بیان کرد: ترویج بیشتر فرهنگ همدلی، احسان و نیکوکاری و کمک به همنوعان نیازمند بخصوص در کودکی و نوجوانی از مهمترین اهداف معنوی جشن عاطفه هاست. هر فرد خیری در حد وضعیت مالی خود می تواند با اهدای کمک در شادی و خوشحالی  نیازمندان جامعه شریک شود و لبخند را بر لبان آن ها بنشاند.

امام جمعه دلوار با اشاره به ۱۵  اسفند روز درختکاری اضافه کرد: درختکاری در ایام نزدیک به بهار و  نوروز امری حسنه و پسندیده است و آیین اسلام هم بر آشن تاکید کرده است. درختکاری پاداش و ثواب عطیم و رسول خدا(ص) به این مهم اهتمام داشتند و امت خود را به سنت حسنه توصیه و ترغیب می فرمودند.

‎وی گفت: مقام معظم رهبری هم به تاسی از سنت رسول خدا و امیرالمومنین(ع) در روز درختکاری با دست خود درخت می کارد و ما هم تلاش کنیم در هر روستا و شهری که هستیم یک درخت بکاریم.

‎زاهددوست با اشاره به دیدار جمعی از مداحان با مقام معظم رهبری بیان کرد: بیش از ۷ سال است که مقام معظم رهبری وارد مبحث چگونه اداره کردن زندگی مردم و جامعه و مباحث بسیار حساس و اساسی سبک زندگی اسلامی شدند و برآن تاکید دارند. در بیانیه گام دوم انقلاب هم به موضوع به صورت ویزه و جداگانه به موضوع سبک زندگی پرداخته و آن را  بزرگ تلقی کردند.

‎وی گفت: ایشان در  بیانیه اخیر تاکید داشتند که اگر می‌خواهیم توسعه پیدا کنیم و دارای تمدن باشیم و به آرمان تمدن آسلامی برسیم باید نگاهمان به غرب عزتمندانه باشد و این نگاه عزتمندانه به دست نمی آید مگر اینکه سبک زندگی خودمان را رها نکنیم.

‎امام جمعه دلوار افزود: بحث تمدن اسلامی در جای جای بیانیه رهبر معظم انقلاب وجود دارد در اینجا یک عنصر اساسی وجود دارد و آن این است که اگر سبک ایرانی و اسلامی خود را رها کنیم همه داشته‌هایمان را رها کرده‌ایم و اگر به بهانه رسیدن به تمدن غرب سبک ایرانی و اسلامی خودمان را رها کنم یعنی هویت خودمان را رها کرده‌ایم.

‎وی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در دیدار مداحان هم بعد از توصیه هایی که به مداحان فرمودند راجع به توجه  سبک زندگی اسلام به مردم و جامعه اسلامی سفارش اکید فرمودند و فرمودند مواردی مانند ازدواج‌های دیرهنگام و سخت، فرزندآوری کم، به همراه تلاش برای از بین بردن حیا و عفت از موارد و زمینه‌های در خطر قرارگرفتن نظام خانواده است.

‎زاهددوست با اشاره به سفر بشار اسد رئیس جمهور قانونی و مردمی سوریه به ایران با مقام معظم رهبری و سایر مقامات کشورمان گفت: این سفر پیام‌ها و پیامدهای بسیار مهمی دارد. اولین پیام این سفر آن است که همه توطئه‌های چندین سال گذشته دشمنان سوریه که سعی داشتند با راه اندازی یک جنگ نیابتی، یک نظام سیاسی قانونی را ساقط کنند، ناکام و بی نتیجه ماند و نظام سیاسی سوریه بر پایه‌ مقاومت و  با حمایت جمهوری اسلامی ایران توانست اهداف دشمن را خنثی کند.

‎وی افزود: ادعای غلط آمریکائی‌ها مبنی بر اینکه هر نظامی که مورد علاقه این کشورها نیست با هر شیوه غیر قانونی ساقط شود، با مقاومت مردم و دولت سوریه و شخص بشار اسد و حمایت حامیانش این ادعا هم با شکست مواجه شد چرا که همه دنیا می دانستند که آمریکا و هم پیمانان او در منطقه در طول این ۱۰ سال همه تلاش خود را برای سقوط نظام سوریه بکار گرفتند اما با شکست و افتضاح روبرو شدند.

‎امام جمعه دلوار بیان کرد: مقام معظم رهبری بشار اسد را «قهرمان جهان عرب» خواندند. این تعبیر، بسیار مهم و قابل توجه است. لقبی که قبلا برای جمال عبدالناصر رئیس جمهور اسبق مصر به‌دلیل مقابله با اسرائیل مطرح بود اما رهبر معظم انقلاب به‌نوعی این لقب و عنوان را برای بشار اسد بکار بردند.

مسئولان نشاط و امید را به مردم هدیه دهند

امام جمعه موقت اهرم اظهار داشت: یکی از مسائلی که در این هفته اتفاق افتاد سفر بشار اسد به تهران و دیدار با مقام معظم رهبری و پیام‌های منطقه‌ای آن برای حامیان تروریست بین الملل، داعش، تکفری وحامیان عرب منطقه بود. مقام معظم رهبری در این دیدار بشار اسد را قهرمان جهان عرب دانستند.

حجت الاسلام حسین صفری ادامه داد: پیام‌های این سفر تثبیت سیاست‌های خارجی سوریه در برابر جهان غرب و تکفیری عرب که خواستار تغییر نظام سوریه بودند و دوم تثبیت سیاست‌های قدر جبهه مقاومت و ایران و جوابی محکم به اجلاس ورشو و شرم الشیخ بود.

وی گفت: سفر بشاراسد به تهران میخی بر تابوت شرم الشیخ بود و نشان داد جبهه مقاومت به رهبری ایران پیروز میدان است و این قهرمانی سیاست‌های سوریه در برابر هشت سال جنگ و خون ریزی بود.

صفری افزود: مقام معظم رهبری در درس خارج فقه خود توصیه هایی برای مسئولین داشتند. مسئولین افسردگی و تنبلی را از خود دور کنند و بدانند انقلاب به جلو پیش می رود و باید خود را با نظام و انقلاب هماهنگ کنند و باید مسئولان نشاط و امید  را به مردم هدیه دهند.

صفری گفت: باید جوانان بانشاط و انقلابی در راس کارها و پست‌های کشور قرار گیرند. این جوان انقلابی و با نشاط است که می‌تواند انقلاب را به پیش ببرد. مسئولینی باید در راس قرار گیرند که با ایمان و با انقلاب باشند.

وی گفت: امروز صف و دیدگاه جبهه استکبار همان جبهه قبل از اسلام است. باید همه بدانیم که جبهه باطل نابود شدنی است. نباید جبهه حق ترس و دلهره‌ای از جبهه باطل به خود راه دهد و با قدرت و با ایمان به خدا که همیشه حق را یاری نمی کند به پیش رود و نصرت با او خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر