جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۰۵۲
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۹

فکرشهر:  بخشدار بخش آبپخش امروزعصر در گفتگو با «فکرشهر»  با اشاره به اهمیت خلیج فارس از نظر سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در خاورمیانه و دنیا اظهار داشت: به مناسبت روز ملی خلیج فارس مسابقه دوچرخه سواری ازشهر آبپخش تا بوشهر خلیج فارس برگزار شد.

علی تنگ ارمی افزود: با توجه به اقداماتی که برخی از کشورها نسبت به تغییر نام خلیج فارس دارند بر همه ایرانیان واجب است که برای پاسداشت این روز مهم برنامه های با کیفیتی که ثابت کند خلیج فارس همیشه فارس بوده و باقی خواهد ماند برگزار کنیم.

 تنگ ارمی هدف از برگزاری این مسابقه را ترویج و تبلیغ فرهنگ دوچرخه سواری و تشویق شهروندان به ورزش همگانی عنوان کرد و ادامه داد: همایش دوچرخه سواری همگانی علاوه بر نشاط و شادابی در بین جوانان در حفظ سلامت روح و جسم افراد نقش مهمی دارد.

وی ضمن تاکید بر حفظ و صیانت از ارزش های میهن اسلامی اظهار داشت: به واسطه اینکه برخی کشورها نام خلیج فارس را به خلیج عربی تعریف کردند، تحریف نام خلیج فارس به خلیج عربی تنها تغییر یک عنوان نیست بلکه اهداف دیگری در پشت این تغییر نام نهفته است که اگر ما کوتاه بیاییم و روی این مساله حساسیت نشان ندهیم قطعا با گام های گستاخانه تر دیگری مواجه خواهیم شد و به این موضوع بسنده نخواهند کرد.

تنگ ارمی تصریح کرد: ما نباید به خلیج فارس به عنوان یک رویداد و روز مشخص در تقویم ایرانی نگاه کنیم، بلکه باید برنامه های خاصی در حوزه های مختلف ورزشی، زیست محیطی، صنایع، فرهنگی، گردشگری، اقتصادی و .... در طول سال اجرا کرد که بتوان اهمیت آن را به دنیا نشان داد.

بخشدار بخش آبپخش  با اشاره به تاریخچه‌ خلیج فارس بیان کرد: در سال ۱۳۶۱ میلادی، شاه عباس صفوی به حضور ۱۱۷ ساله پرتغالی‌ها در خلیج فارس خاتمه داد و دست استعمار را از آن کوتاه کرد و در ادامه با ملی شدن صنعت نفت نام خلیج فارس قوت بیشتری گرفت و در همین زمان به تحریک انگلیس، کشورهای عربی حوزه جنوبی خلیج فارس چون عربستان، امارات و کویت نام جعلی برگزیدند که در این زمینه ناموفق بودند.

ویادامه داد:  نام گذاری خلیج فارس یک دعوا بر سر یک نام یا عکس العمل نمی‌باشد بلکه غبارروبی از یک یادآوری تاریخی است. خلیج فارس یادآوری تاریخ ملی ایران و در پی آن تثبیت دلاورمردی های جوانان این مرز و بوم در آب‌های نیلگون خلیج تا ابد فارس و همچنین یادآوری سیلی‌های مکرر مردان این عرصه به ایادی استکبار و استعمار است.


    

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر