جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرعامل سازمان انتقال خون خبر داد؛
کد خبر: ۵۵۱۸۱
شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵

فکرشهر: مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور از خودکفایی در تولید دارو از پلاسمای خون اهدایی تا دو سال آینده خبر داد.

به گزارش فکرشهر از مهر، علی اکبر پورفتح الله بعد از ظهر شنبه در همایش بانک خون استان‌ها در بوشهر با اشاره به تولید ۶۰ درصد از داروها از پلاسمای خون اهداکنندگان ایرانی اظهار داشت: پلاسمای اهدا کنندگان خون به کشورهای خارجی ارسال و به شکل دارو مجدد وارد کشور می‌شود.

وی با اشاره به تولید یک میلیون واحد پلاسمای مازاد بر مصرف در کشور در سال گذشته خاطرنشان کرد: این میزان پلاسمای خون با گرفتن استاندارد اروپایی، برای تبدیل به داروهای مشتق از پلاسما، به پالایشگرهای اروپایی ارسال شد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور از گسترش مراکز اهدا پلاسما در سطح کشور خبر داد و اضافه کرد: تا دو سال آینده همه داروهای مشتقات پلاسمایی از طریق پلاسمای اهدا کنندگان ایرانی تأمین می‌شود.

وی از سرمایه‌گذاری برای ایجاد امکان اهدا پلاسما در همه مراکز استان‌ها خبر داد و بیان کرد: مرکز اهدای خون جامع در ۱۵ مرکز استان راه‌اندازی شده است که امکان اهدای پلاسما، پلاکت و پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادین خون‌ساز را دارند.

پورفتح‌الله با اشاره به اهدای دو میلیون ۱۰۰ هزار واحد خونی در کشور در سال گذشته افزود: شاخص اهدای خون در سطح کشور به ازای هر هزار نفر جمعیت ۲۷ واحد است که کشورهای هم‌تراز ایران ۱۳ واحد و در کشورهای پیشرفته ۳۳ واحد است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر