يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۲۱۶
يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تاریخ باشکوه و مبارزات ضد استعماری، افتخاری برای مردم بوشهر است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح یکشنبه در آئین افتتاح شبستان جدید مسجد امام حسن مجتبی «ع» کوی ریشهر بوشهر اظهار داشت: این مسجد اکنون بنای خیلی خوبی دارد اما نواقصی نیز دارد و همینطور که تا اینجا پیش رفته، خود خداوند کمک کرده و نواقص موجود را نیز برطرف می‌کند.

وی با اشاره به تاریخ باشکوه و مبارزات ضد استعماری منطقه ریشهر با پرتغالی‌ها در سال ۹۱۳ هجری قمری، اظهار کرد: افتخار مردم ریشهر این است که اولین مکان و مردمی هستید که در خلیج فارس مبارزه ضد استعماری را شروع کردید.

صفایی بوشهری با بیان اینکه مسجد امام حسن مجتبی «علیه السلام» کوی ریشهر قدمتی تاریخی دارد، افزود: خیلی خوشحالم که این مسجد که یکی از قدیمی ترین مساجد جنوب ایران و میراث ارزشمندی برای استان هست، به دست شما مردم عزیز به این شکل زیبا و با رعایت تمامی شاخص‌های معماری اسلامی، بازسازی شده است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه، این کار خیر کار بزرگی است که برای شما می‌ماند، تصریح کرد: به گفته خداوند تنها کسانی می‌توانند مساجد را آباد کنند که ایمان بالایی دارند و همین آباد کردن مساجد، توشه‌ای است که برای خودشان در قیامت می‌اندوزند.

شبستان جدید مسجد امام حسن مجتبی «ع» کوی ریشهر بوشهر با مساحت ۲۲۰ متر مربع و با بودجه ۵۵۰ میلیون تومان با تلفیقی از معماری ایرانی اسلامی و هنر معماران اصفهانی، طی مدت زمان ۴ سال و ۷ ماه با همت خیرین و اهالی این محله ساخته شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر