يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۳۴۴
دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵

فکرشهر: رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه اپلیکشن های جعلی پرداخت فطریه با ترفند پرداخت اینترنتی زکات فعال شده اند، شهروندان فطریه خود را تنها از طریق سایت ها و موسسه های معتبر پرداخت کنند.

به گزارش فکرشهر، سرهنگ مهدی قاسمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و با فرا رسیدن عید سعید فطر، مشاهده می‌شود تبلیغات برای جمع‌آوری فطریه و کفاره روزه در فضای مجازی بویژه شبکه‌های اجتماعی به شیوه‌های مختلف افزایش یافته است.

وی بیان کرد: تعدادی از مجرمان سایبری از این فرصت سوء استفاده و با راه‌اندازی سایت‌های اینترنتی یا اپلیکیشن‌های طراحی شده خود موجب می‌شوند تا مردم مبلغ فطریه را به این حساب‌های جعلی واریز کنند.

قاسمی ادامه داد: گاهی اوقات نیز مشاهده شده که با انتشار تصاویر افراد بی‌خانمان یا کودکان بیمار در شبکه‌های اجتماعی، احساسات انسان دوستانه مردم را تحریک و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی گفت: حتی برخی از این مجرمان علاوه بر دریافت وجوه مردم به شیوه مختلف، اطلاعات حساب کاربران را نیز کپی و در ادامه تمام موجودی آنها را به صورت اینترنتی به سرقت می برند.

قاسمی افزود: برای واریز فطریه، کفاره روزه، کمک‌های خیرخواهانه باید آدرس صحیح آن مؤسسه یا سازمان‌ها که از رسانه‌های معتبر کشور مانند صدا و سیما اعلام می‌شود یادداشت و با نوشتن در قسمت Address Bar وارد آن شوند.

وی اضافه کرد: در این زمینه باید از رفتن به لینک‌هایی که در سایت‌های مختلف یا در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ شده خودداری شود.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر یادآور شد: همچنین باید از صفحه کلید مجازی سایت برای درج اعداد شامل شماره کارت، رمز اینترنتی به‌جای صفحه کلید دستگاه رایانه استفاده شود.

قاسمی تاکید کرد: باید دقت شود که کد امنیتی درج شده عکس و تصویر نباشد و جهت اطمینان کلید Refresh یک مرتبه زده شود تا حروف تغییر کند و اگر تغییر نکرد سایت مورد نظر جعلی است.

وی افزود: همچنین اگر شهروندان به هر علتی متوجه هک شدن حساب و کسر مبلغی از آن شدند باید در اسرع وقت نسبت به تغییر رمزهای اول و دوم اقدام کنند.

قاسمی اظهارداشت: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران می‌توانند مشکلات خود را در مورد فضای مجازی با مراجعه حضوری و استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و یا Cyberpolice@ در همه شبکه‌های اجتماعی داخلی در مین بگذارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر