پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۷۵۰۱
چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷

فکرشهر: امام جمعه دیر گفت: برنامه های دهه کرامت پرمحتوا و جذاب باشد و فرهنگ اهل بیت و رضوی و ولایتمداری حضرت معصومه تبیین شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سید علی حسینی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی مراسم دهه کرامت شهرستان دیر افزود: دهه کرامت برای نشر معارف اهل بیت و تعالیم و فرهنگ رضوی و ترویج شادی مومنانه استفاده شود.

وی اضافه کرد: اسلام با شادی در جامعه مخالف نیست بلکه باید در چارچوب ارزش‌ها و شرع و عرف باشد و در دهه کرامت باید نشان دهیم مردم می‌توانند نشاط مومنانه داشته باشند که به ارزش‌ها هم لطمه نخورد و نیاز است این نوع شادی ها در جامعه گسترش یابد.

امام جمعه دیر بیان کرد: اسلام به دختران ارزش و بها داده است و باید در مقابل تهاجم گسترده دشمنان که بدنبال القای این هستند که در ایران به زنان و دختران ظلم می‌شود، پاسخ دهیم.

وی افزود: مراسم دهه کرامت با محوریت مساجد و بقاع متبرکه دنبال شود و با استفاده از رسانه‌ها و فضای مجازی موج آفرینی ایجاد شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری دیر گفت: از ظرفیت حضور خادمان رضوی بویژه در زمینه اعزام به مشهد و اطعام امام رضا استفاده متقابل صورت گیرد.

مسعود تنگستانی افزود: در شهرستان ولایت مدار دیر هم در ایام میلاد امامان مردم شادی دارند و هم عزای اهل بیت شاهد حضور مردم مؤمن و خداجو در مراسم هستیم.

وی در ارتباط با طرح نشاط اجتماعی گفت: طرح نشاط اجتماعی شامل برنامه‌های متنوعی است و اجازه نخواهبم داد برنامه‌های هنجارشکنانه برگزار شود و برنامه‌های نشاط اجتماعی بدون مجوز مطلوب ما نیست و اداره ارشاد با در نظر گرفتن شرایط شهرستان و عقاید دینی مجوز صادر می‌کند.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری دیر اظهارداشت: جوانی که در آیین مذهبی تاسوعا و عاشورا محرم شرکت می‌کند همان جوان هم در برنامه‌های نشاط اجتماعی مجوزدار شرکت دارد.

فرمانده سپاه سید الشهدا شهرستان دیر گفت: دهه کرامت فرصت خوبی برای نشر معارف و اندیشه‌های اهل بیت (ع) است.

عیسی داوریان افزود: برای ماندگاری این دهه و برنامه‌های آن باید مردمی محور فعالیت شود و همه دستگاه های دولتی و اجرایی نقش حمایتی را ایفا کنند.

نشست های روشن گری با موضوع ماهواره، امربه معروف و نهی از منکر و سبک زندگی اسلامی، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، برپایی ایستگاه صلواتی، تجلیل از دختران نمونه بسیجی، جشن میلاد امام رضا (ع) از برنامه‌های سپاه ناحیه دیر در دهه کرامت است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر