شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۷۵۵۲
پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۹

فکرشهر:  نماینده دهیاران شهرستان دشتستان در استان بوشهر، در پیامی، روز دهیار را تبریک گفت.

در پیام «محمد ایلان کشکولی» که نسخه ای از آن برای «فکرشهر» نیز ارسال شده است، آمده:

«بسم الله الرحمن الرحیم

با شكل‌گیری نهاد دهیاری‌ها در روستاها برای اولین بار در تاریخ نظام برنامه‌ریزی كشور، متولی مشخصی برای مدیریت و توسعه روستاها تعیین شد.

دهیاری در رسیدن به شاخصه های یک روستای سالم، زیبا، توسعه یافته و پویا و همچنین رضایتمندی مردم، نقش مهمی را ایفا می کند و می تواند با برنامه ریزی مناسب و اجرای آن، مسیر توسعه همه جانبه روستا را هموار و فضایی مطلوب برای زندگی فراهم نماید.

دهیاری به عنوان نهاد عمومی غیر دولتی و متولی اداره امور روستا و دهیاران به عنوان مدیران روستا، وظایف مهمی در راستای تحقق توسعه پایدار و نقش مهمی در مدیریت روستایی و فرایند توسعه روستا برعهده دارند.

 دهیار از یك سو به واسطه ارتباط تنگاتنگ با شورای اسلامی روستا، نهادی مردمی بوده و از سوی دیگر با آخرین سطح حاكمیت دولت در ارتباط است.

دهیاران باید با تعامل و همکاری با اعضای شورای روستا، ریش سفیدان و جامعه روستایی با استفاده از قابلیت های طبیعی و امكانات آب و خاك در چارچوب اهداف و ابعاد توسعه پایدار حرکت کنند.

امروزه نقش و اهمیت دهیاری ها در حفاظت از محیط زیست، بهبود سیستم مدیریت پسماندها، جذب مشارکت های مردم در زمینه آبادانی بر کسی پوشیده نیست و اجرای طرح های عمرانی در سال های اخیر توسط دهیاران شهرستان دشتستان در روستاها، این را به خوبی اثبات کرده است.
امید است دهیاران شهرستان دشتستان با همکاری اعضای شورا، در راستای توسعه اقتصادی، افزایش منابع درآمدی دهیاری‌ها،‌ ‌كمك‌های دولت و اهالی هر چه بیشتر در زمینه توسعه عمران و آبادانی روستاها تلاش کنند.

اینجانب، فرارسیدن 14 تیرماه «روز دهیاری» را به همه دست اندرکاران مدیریت روستایی به ویژه دهیاران سخت کوش که به حول و قوه الهی علیرغم وجود مشکلات، وجهه همت خود در روستاهای دشتستان را ارائه خدمات، رفع مشکلات روستاییان و توسعه فضای کالبدی روستاها قرار داده اند، تبریک عرض می نمایم و از خداوند متعال توفیقات روز افزون ایشان را مسالت دارم و امیدوارم در سایه وحدت، همدلی و همزبانی و نصب العین قراردادن منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سیاست های دولت تدبیر و امید و حمایت های بی دریغ مردم بزرگوار و شوراهای اسلامی بیش از پیش موفق باشند.

محمد ایلان کشکولی
نماینده دهیاران شهرستان دشتستان»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر