سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رئیس‌کل دادگستری استان:
فکرشهر: رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر از برخورد جدی با پدیده زمین‌خواری در استان بوشهر خبر داد و گفت: جانمایی احتمالی منطقه آزاد تجاری بوشهر مشخص شود...
کد خبر: ۵۹۴۳
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۳

فکرشهر: رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر از برخورد جدی با پدیده زمین‌خواری در استان بوشهر خبر داد و گفت: جانمایی احتمالی منطقه آزاد تجاری بوشهر مشخص شود.

به گزارش فکرشهر، حیدر بحرانی ظهر پنجشنبه در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان بوشهر اظهار داشت: دستگاه قضایی استان بوشهر عزمی جدی برای مقابله با پدیده زمین خواری و احقاق حق عمومی دارد و شعبه‌های خاص و تخصصی برای این مهم در محاکم قضایی دایر است.

وی با اشاره به تلاش برخی افراد فرصت‌طلب برای دامن‌زدن به پدیده زمین‌خواری، اذعان داشت: باید با اجرای طرح‌های سازمان یافته، مستمر و با مشارکت همه دستگاه‌های متولی برای مقابله با پدیده زمین‌خواری تلاش شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با تاکید بر لزوم توجه به حق‌الناس در زمینه مقابله پدیده زمین‌خواری تاکید کرد و ادامه داد: در برخی از مناطق استان بوشهر محدوده حریم اراضی ملی و شهری مشخص نیست که باعث تصرف زمین‌های دولتی توسط افراد سودجو شده است.

وی با اعلام فرصت سه ماهه به دستگاه‌های متولی برای تعیین حریم اراضی دولتی خاطرنشان ساخت: کمیته‌ای مرکب از شش نفر با حضور دستگاه‌های متولی در هر شهرستان تشکیل شود و تفکیک و حریم اراضی که احداثی در آن صورت نگرفته است مشخص شود.

بحرانی تصریح کرد: بسیاری از احکام صادره به نفع دولت به علت نبود اکیپ اجرایی در استان بوشهر با گذشت زمان زیاد هنوز اجرا نشده است که دادستان‌ها باید با قاطعیت و با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط در این زمینه اقدام کنند.

مقابله جدی با تغییر کاربری اراضی کشاورزی

وی یکی از معضلات اساسی در بخش‌های استان بوشهر را تغییر کاربری اراضی کشاورزی عنوان کرد و افزود: این پدیده در حال افزایش است که باید با مشارکت همه جانبه برای مقابله با این پدیده تلاش شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر خواستار مشخص شدن جانمایی احتمالی منطقه آزاد تجاری بوشهر در قالب تامین دلیل شد و بیان داشت: باید با استفده از راهکارهای مناسب مانع از پدیده زمین‌خواری و ایجاد مشکلات حقوقی در آینده در این زمینه شویم.

رفع تصرف یک‌هزار هکتار از اراضی دولتی بوشهر

وی از رفع تصرف یک‌هزار هکتار از اراضی دولتی بوشهر از دست متصرفان غیر قانونی خبر داد و گفت: این زمین‌ها در شهرستان دیر قرار داشت که به‌رغم وجود افراد سودجو و فرصت‌طلب و ارائه پیشنهادهای وسوسه‌انگیز، با تلاش دستگاه قضایی با این موضوع برخورد شد.

به نوشته ی مهر، بحرانی افزود: دیدگاه‌های کارشناسی نقش بسیار مهمی در صدور احکام قضایی دارد و لازم است که در مورد نحوه عملکرد کارشناسان رسمی دادگستری استان بازنگری شود و برخوردهای قانونی نیز در این زمینه صورت بگیرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بر لزوم تبیین راهکارهای مناسب نسبت به رفع این معضل توسط کانون کارشناسان تاکید کرد و بیان داشت: باید تلاش شود تا با انجام راهکارهای مناسب احکام صادره مورد خدشه قرار نگیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر