دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۰۵۹
سه‌شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۵

فکرشهر: همایش تجلیل از رزمندگان و مدیران نمونه جزیره خارگ به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه ثارالله خارگ برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از بسیج، معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر در این مراسم گفت: گام اول انقلاب اسلامی 40 سال طول کشید که یکی از رخدادهای مهم در طول این سال ها، دوران هشت سال دفاع مقدس بود.

سرهنگ سهراب انبارکی اظهار کرد: بعد از انقلاب نبی مکرم اسلام، انقلاب اسلامی اولین انقلابی بود که با شعار نه شرقی نه غربی در مقابل تمام جاهلیت ها قد علم کرد.

وی تصریح کرد: یکی از مهم ترین دلایل موفقیت مردم ایران در دوران دفاع مقدس، این مسئله بود که آحاد ملت ایران تمام توجهشان متوجه ذات اقدس الهی بود و فقط از خداوند کمک می خواستند که اگر ما می خواهیم در گام دوم انقلاب اسلامی هم موفق باشیم توجه به این نکته، مهم و ضروری است.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق علیه السلام خاطرنشان کرد: توسل به اهل بیت علیهم السلام، دومین شاخص بارز موفقیت ملت ایران در دفاع مقدس بود که با همین ارتباط بود که توانستیم از گردنه های سخت انقلاب اسلامی به خوبی عبور کنیم.

سرهنگ انبارکی تبعیت از فرمایشات ولایت را دلیل بعدی موفقیت مردم ایران در دوران دفاع مقدس عنوان و تأکید کرد: تبعیت از ولایت مطلقه فقیه ویژگی آشکار دیگری است که باعث پیروزی مردم در دوران دفاع مقدس شد به طوری که برای نمونه وقتی امام خمینی (ره) می فرمودند که حصر آبادان باید شکسته شود رزمندگان اسلام با صلابت به صف دشمنان حمله کرده و حصر آبادان را شکستند.

وی در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یادآور شد: رهبر انقلاب اسلامی سال گذشته بیانیه ای را صادر کردند که به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی معروف شده است و از همگان خواستند که روی این بیانیه کار کنند.

معاون سپاه امام صادق علیه السلام افزود: اهمیت به مسئله علم و دانش، معنویت و اخلاق و اقتصاد را سه شاخص مهم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که نیاز است همگان نسبت به همه این شاخص ها دقت نظر و اهتمام لازم را داشته باشند.

انبارکی اذعان کرد: در حوزه اقتصاد، توجه به اقتصاد مقاومتی خیلی مهم است و تلاش در جهت رونق تولید در همه عرصه ها کاری بسیار ارزشمند است و مهم تر از آن، ذکر این مطلب است که ما نباید هیچ وقت مشکلات اقتصادی را به تحریم ها و تحریم ها را به مقاومت گره بزنیم.

وی عدالت و مبارزه با فساد و استقلال و آزادی را از دیگر شاخص های اشاره شده در بیانیه گام دوم برشمرد و گفت: در حوزه عدالت و مبارزه با فساد کارهای خوبی تاکنون انجام شده است اما هنوز نتوانسته ایم عدالت را در ستاره آسمان نظام اسلامی به خوبی بدرخشانیم.

معاون سپاه استان بوشهر افزود: درباره حفظ استقلال و آزادی نظر ما این است که لازم است با دنیا ارتباط برقرار کنیم اما برقراری این ارتباط به این معنا نیست که ما استقلالمان را از بین ببریم.

این مقام مسئول در پایان تأکید کرد: سبک زندگی اسلامی و ایرانی نیز یکی دیگر از شاخص های بیانیه گام دوم انقلاب است که لازم است بیش از پیش آن را در زندگی خود پیاده کنیم.

در پایان این همایش از مدیران نمونه و رزمندگان جزیره خارگ تقدیر و تجلیل بعمل آمد.

این همایش با همکاری حوزه بسیج اداری کارگری خارک و پایگاه انصارالمهدی (عج) شرکت فلات قاره خارگ برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر