يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۶۴۸
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹

فکرشهر: مدیر نیروگاه اتمی بوشهر گفت: با ساخت و بهره‌برداری از واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر دغدغه تامین انرژی در جنوب کشور برای سال‌های طولانی رفع می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، رضا بنازاده صبح یکشنبه در نشست پدافند غیرعامل استان بوشهر اظهار داشت: در حال حاضر نیروگاه اتمی بوشهر در مدار تولید است و هزار مگاوات برق تولید داریم و به شبکه سراسری می‌دهیم.

وی اضافه کرد: در سال به خاطر پیوسته بودن تولید و تولید شبانه‌روزی سهم قابل توجهی از برق مصرفی بوشهر و فارس را تامین می‌کنیم. نیروگاه اتمی بوشهر ۲۸ درصد برق بوشهر و فارس را تامین می‌کند.

تولید برق بدون آلایندگی

مدیر نیروگاه اتمی بوشهر بیان کرد: این نیروگاه تنها نیروگاه اتمی کشور است و در کشور توربین‌های هزار مگاواتی غیر از نیروگاه اتمی بوشهر نداریم.

وی تاکید کرد: ما هیچ‌گونه گاز آلاینده‌ای به سمت جو نمی‌دهیم و با عدم توزیع گاز آلاینده کمکی به محیط زیست می‌کنیم.

بنازاده افزود: با تولید برق نیروگاه بوشهر صرفه‌جویی خوبی در سوخت‌های فسیلی صورت گرفته است و در سال ۱۱ میلیون بشکه نفت صرفه‌جویی می‌شود که عدد قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه در نیروگاه اتمی بوشهر برق ایمن و قابل توجه تولید می‌کنیم اضافه کرد: به کمک متخصصان و دانشمندان ایرانی و عزیزانی که در نیروگاه اتمی بوشهر فعالیت می‌کنند نیروگاه در دستان پرتوان نیروهای ایرانی قرار دارد.

چهار کانال ایمنی در نیروگاه اتمی داریم

مدیر نیروگاه اتمی بوشهر بیان کرد: در حوزه پدافند غیرعامل فعالیت‌های گسترده‌ای صورت گرفته است و تاکید فراوانی برای آمادگی برای شرایط اضطراری وجود دارد. آموزش نیروها به صورت ویژه در دستور کار بوده است و آموزش‌های مستمر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه چهار کانال ایمنی در نیروگاه اتمی داریم تصریح کرد: به یمن آموزش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها، آمادگی بسیار خوبی در حوزه پدافند غیرعامل در نیروگاه اتمی بوشهر وجود دارد.

بنازاده با اشاره به ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر، اضافه کرد: طرح ساخت دو واحد دیگر نیروگاه اتمی بوشهر را در دستور کار داریم و با ساخت این دو نیروگاه تا سال‌ها مشکلی برای تامین انرژی در جنوب کشور نخواهیم داشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر