شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۶۹۱
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۴

فکرشهر: فرمانده دریابانی استان بوشهر گفت: سه دزد مسلح که 2 سال از شناور‌ها سرقت و سرنشینان آن‌ها را اذیت می‌کردند در آب‌های بوشهر شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، سردار، ولی الله رضایی‌نژاد در نشست خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی افزود: از این سارقان تعدادی سلاح سرد و جنگی کشف شد و پرونده این متهمان تکمیل و به مقام قضایی ارجاع شده است.

وی افزود: کسانی که کالا‌های آن‌ها دزدیده شده است می‌توانند با شناسایی این افراد، کالا‌های سرقت شده خود را پیدا کنند.

فرمانده دریابانی استان بوشهر با اشاره به افزایش کشف کالا‌های قاچاق در استان بوشهر خاطرنشان کرد: در شش ماه نخست امسال انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۴۴ میلیارد تومان از قاچاقچیان کشف شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۳ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: افزایش ۷۰ درصدی کشف سوخت قاچاق، کشف ۹ تن مواد مخدر و افزایش ۱۶۲ درصدی کشف آن نسبت به مدت مشابه پارسال، افزایش ۴۳ درصدی توقیف خودرو‌های قاچاق و افزایش ۱۲۹ درصدی کشف دخانیات قاچاق بخشی دیگر از عملکرد دریابانی طی شش ماه نخست امسال بوده است.

سردار رضایی نژاد با اشاره به اجناس وارد شده به صورت قاچاق و شوتی نیز بیان کرد: حدود ۹۸ درصد کالا‌هایی که با نام شوتی وارد استان بوشهر می‌شود از گذرگا‌ه‌های غیر رسمی نیست و دریابانی در موضوع کالا‌های قاچاق درون خودرو‌ها و یا شوتی هیچ کوتاهی نداشته است.

فرمانده دریابانی استان بوشهر از الحاق یک شناور جدید به ناوگان مرزبانی در ماه آینده خبر داد و بیان کرد: نیرو‌های مرتبط نیز اکنون درحال گذراندن آموزش‌ها هستند.

وی تاکید کرد: مرزبانی حافظ منافع جان مردم است و با شهدایی که تقدیم کشور کرده نشان داده است که با همه توان از کشور حفاظت می‌کند.

سردار رضایی نژاد از تشکیل کارگروه ویژه مرز در استانداری بوشهر نیز خبر داد و افزود: طبق مصوبه وزارت کشور کارگروه ویژه مرز با حضور استاندار تشکیل می‌شود و یکی از مصوبات آن تردد شناور‌هایی با موتور‌های دو زمانه و چهار زمانه به مدت سه سال است که فرصت خوبی است تا صیادان از آن استفاده کنند.

وی همچنین با اشاره به افزایش صادرات در استان بوشهر افزود: با توجه به شرایط تحریمی، در گذشته ورود و خروج کشتی‌ها در استان بوشهر کم شده بود که در شش ماه گذشته ورود کشتی‌ها به استان بوشهر افزایش یافته است.

فرمانده دریابانی استان بوشهر عنوان کرد: با دستور فرماندهی کل قوا ساختار اداره مرزبانی به عنوان یک نیرو تحت تابعیت نیروی انتظامی ابلاغ شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر