دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۱۹۰
سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۱

فکرشهر: رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر از استان‌های مهم و راهبردی در کشور است بر لزوم آمادگی در برابر حوادث احتمالی در حوزه پدافند غیرعامل تاکید کرد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، سعید کشمیری در کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل که در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار شد افزود: تدوین اطلس خطر برای استان و تدوین پاسخ‌های لازم در موضوعاتی چون جنگ، سیل، زلزله و دیگر حوادث که جامعه را به مخاطره می‌اندازد در حوزه پدافند غیرعامل ضروری است.

وی  با بیان اینکه پدافند غیرعامل خاص یک هفته و یک زمان نیست تصریح کرد: باید با تکرار و تمرین و بروز‌ رسانی آموزش‌ها برای حفظ منابع، نیروهای انسانی و تاسیسات در زمان بحران آمادگی لازم را داشته باشیم.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر هم گفت: این استان پس از تهران از راهبردی‌ترین استان‌های کشور با توجه به برخورداری از سرمایه‌های حیاتی است.

عبدالرحیم دادجو با تاکید بر مراقبت‌های پیش بیمارستانی در پدافند غیر عامل افزود: اگر پیش‌بینی‌های لازم صورت گیرد می توان در برابر حوادث احتمالی با قدرت ظاهر شد و از وقوع خیلی از حوادث نیز جلوگیری کرد.

وی اضافه کرد: در پدافند غیرعامل باید در برابر دشمن با توانمندی و آمادگی ظاهر شویم تا بازدارندگی داشته باشد و آن‌ها وادار به عقب‌نشینی کنیم، اما باز هم امکان وقوع حوادث هست پس باید آماده باشیم.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر بر آموزش مردم و آمادگی آن‌ها در برابر حوادث احتمالی حوزه پدافند غیر عامل تاکید کرد.

در کارگاه یک روزه آموزشی پدافند غیرعامل که با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی، اورژانس و نیروهای مسلح برگزار شد اصول کلی پدافند غیرعامل، تهدیدات زیست محیطی و بیوتروریسم، تهدیدات پرتویی و حوادث شیمیایی، بیولوژیکی، تشعشعی، هسته‌ای و انفجاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر