يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۰۸۱
شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳

فکرشهر: رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: تاخیر در کشت گوجه فرنگی بوشهر به دلیل سرمای هوا سبب گرانی این محصول شده است.

به گزارش فکرشهر، مصطفی دارایی نژاد در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به اینکه کشت گوجه فرنگی امسال دو برابر سال‌های گذشته است افزود: تا ۱۵ روز آینده گوجه فرنگی به بازار ارسال می‌شود که این موضوع سبب کاهش قیمت این محصول به کمتر از ۵ هزار تومان خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون گوجه فرنگی شیراز و بهبهان در بازار عرضه شده است گفت: علاوه بر سرما، ​بارندگی نیز برداشت گوجه فرنگی را نیز برای کشاورزان غیر ممکن کرده است که با رفع این مشکل برداشت این محصول انجام خواهد شد.

رئیس اتحادیه بارفروشان ارسال گوجه‌های گلخانه‌ای را نیز سبب کاهش قیمت این محصول دانست و ادامه داد: گوجه فرنگی ساوه، اصفهان، زرندیه، ​ بهبهان و گوجه فرنگی گلخانه‌ای شیراز به زودی به بازار عرضه خواهد شد.

دارایی نژاد درخصوص قیمت گوجه فرنگی‌های موجود در میدان مرکزی میوه و تره بار گفت: هم اکنون قیمت عمده فروشی گوجه انباری از ۴ تا ۵ هزارتومان، گوجه فرنگی معمولی از ۷۵۰۰ تا ۸۵۰۰ و گوجه فرنگی بوته‌ای درجه یک نیز از ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان است.

وی افزود: با ارسال گوجه فرنگی‌های تولید شده به بازار همه قیمت‌های فعلی ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش خواهد داشت.

دارایی نژاد با اشاره به اینکه حجم میوه و صیفی در بازار بیشتر از میزان نیاز بازار است گفت: هم اکنون پرتقال از ۲۵۰۰ تا ۴۵۰۰، ​سیب از ۳۰۰۰ تا ۷۰۰۰، نارنگی از ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰، هویج ۵۰۰ تومان و بادمجان نیز ۱۰۰۰ تومان عرضه می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر