شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۲۷۳
چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۳

فکرشهر: رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: بر پایه وعده‌ای که استاندار بوشهر در نشست امروز داد، زمین موزه دفاع مقدس استان بوشهر در ماه آذر تعیین می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، سردار سرتیپ بهمن کارگر در جمع پیشکسوتان دفاع مقدس بوشهر افزود: بوشهر تنها مرکز استان در کشور است که هنوز طرحی برای موزه دفاع مقدس ندارد؛ نداشتن زمین بهانه خوبی نیست و با صحبت‌هایی که امروز با استاندار بوشهر شد، آقای گراوند وعده دادند که تا پایان آذر زمینی برای این موزه تعیین کنند و طراحی آن به‌زودی آغاز شود.

وی درباره به حاشیه راندن دو واحد درس دفاع مقدس در دانشگاه‌ها هم گفت: این کار شیطنت یکی از مسئولان در وزارت علوم بود که پس آن که این موضوع را به رئیس‌جمهور اعلام کردیم، وی تذکر داد و موضوع حل شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: شش رشته تحصیلی دفاع مقدس در دانشگاه به تصویب رسیده و تدریس برخی از آن‌ها در دانشگاه‌ها آغاز شده است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره ضرورت چاپ نقشه نفوذ نیرو‌های بعثی عراق در خاک ایران در جنگ تحمیلی برای آموزش به نسل جدید هم گفت: نشان دادن میزان نفوذ دشمن به خاک کشور ضعف نیست، بلکه باید به نوجوانان گفت که دشمن بعثی تا کجا پیشروی کرده و رزمندگان ما در عملیات‌های بزرگی موفق شدند آن‌ها را آزاد کنند.

سردار کارگر، تدریس پیشکشوتان در مدرسه‌ها را مناسب ندانست و گفت: آموزش به کودکان کاری تخصصی است و زبان خاص خود را می‌طلبد و بهتر است معلمان باسابقه‌ای که دفاع مقدس را از زبان پیشکسوتان فراگرفته‌اند به دانش‌آموزان در مدرسه‌ها درس بدهند.

وی با اشاره به نقش ویژه رزمندگان استان بوشهر در دفاع مقدس، تعامل بیشتر مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر با پیشکشوتان جهاد استان را خواستار شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، دفاع مقدس را کلید وحدت در کشور دانست که کمتر حوزه‌ای مانند آن می‌تواند ادیان و مذاهب و گرایش‌های گوناگون را در خود گرد آورَد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر