يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۵۴۸
سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶

فکرشهر: رئیس اداره بهزیستی دیراستان بوشهرگفت: از مجموع یکهزارو ۲۰۰ نفر معلول زیر پوشش این نهاد ۷۵۰نفر مستمری ماهانه می گیرند و مابقی نیز پشت نوبتی هستند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمد کرمی روز سه شنبه به مناسبت روز جهانی معلولان در بازدید از مدرسه استثنایی شهر دیر افزود: چهار مرکز توانبخشی به معلولان جسمی حرکتی و حسی این شهرستان خدمات حمایتی ارائه می دهند.

وی گفت: اشتغال، کم بودن هزینه مستمری، اعتبار و تسهیلات مسکن، سهمیه سوخت،گران بودن هزینه های حمایتی و وسایل بهداشتی، و اختصاص حق پرستاری به چند معلولی از مشکلات و مطالبات معلولان میباشد.

کرمی با بیان اینکه ۲۰ دانشجوی معلول این شهرستان در دانشگاه ها مشغول به تحصیل هستند، اضافه کرد:  هزینه پرداخت شهریه  این دانشجویان  توسط بهزیستی پرداخت می شود و حق انشعاب گاز، آب و برق خانوادهای معلولان هم  رایگان است.

وی گفت: اگر دانش آموزان مدرسه استثنایی نیاز به کارشناس گفتاردرمانی داشته باشد بهزیستی در این زمینه حاضر به همکاری است و در زمینه مستمری نیز بهزیستی به هر دانش آموز مبلغ ۲۰۰ هزار تومان ماهانه  پرداخت میکند و هزینه های ایاب و ذهاب، دارو و درمان و تحصیلی نیز پرداخت می کنیم.

مدیر مدرسه استثنایی شهر دیر گفت: معلمان علاقه مند و دلسوز در این مدرسه مشغول بکار هستند.

عبدالحسین فخرایی افزود: مدرسه استثنایی نوساز است و توسط یک خیر احداث شده  و محیطی مناسب برای این دانش آموزان است.

وی گفت:در حال حاضر ۲۲ دانش آموز استثنایی ناشنوا، کم توان ذهنی و آمادگی بصورت چند پایه در این مدرسه درس می خوانند.

مدیر مدرسه استثنایی شهر دیر اظهارداشت: طرح سودای ویژه آموزش احکام اسلامی، طرح خدمات حمایتی و طرح ۱۴۹۰ در این مدرسه اجرا می شود.

وی با اشاره به نبود وسایل بازی در مدرسه گفت: برای اینکه دانش آموزان نمی توانند همراه والدین خود به پارک ها بروند، وسایل بازی برای این دانش آموزان در مدرسه ضروری است و شهرداری در این زمینه قول داده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر