يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۶۷۹۹۲
پنجشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۴

فکرشهر: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی جدیدی از اوایل هفته آینده وارد کشور خواهد شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما محمد اصغری کارشناس هواشناسی گفت: به لحاظ بارندگی روز‌های بسیار خوبی را سپری می‌کنیم در تهران در ۲۴ ساعت، ۵۵ و نیم میلیمتر بارندگی داشتیم که رکورد محسوب می‌شود.

وی افزود: در بسیاری از مناطق بارندگی‌ها نسبت به وضعیت نرمال با ۲۱ درصد افزایش همراه بوده است اما نسبت به پارسال هنوز ۲ درصد کمبود بارش را در کل کشور داریم.

اصغری گفت: سامانه بارشی هم اکنون در شمال شرق فعال است و هم وطنان در مشهد، قائن و خیلی از جا‌ها شاهد بارش خفیف برف هستند. کم کم از ضخامت ابر‌ها در شمال شرق کاسته و هوا آرام می‌شود.

اصغری برای روز جمعه هوای نسبتا آرامی را در بیشتر مناطق کشور پیش بینی کرد و گفت: با روند افزایش دما در سواحل دریای خزر مواجه خواهیم شد.

وی گفت: این موضوع کمی باعث نگرانی است، زیرا می‌تواند شرایط آتش سوزی را در جنگل‌ها فراهم کند، هرچند امیدواریم به واسطه بارش‌های روز‌های قبل این اتفاق نیفتد.

وی افزود: مسافرانی که راهی شمال شده اند قبل از ترک جنگل حتما از خاموش شدن آتش‌ها مطمئن شوند.

کارشناس هواشناسی گفت:ا سامانه بارشی جدیدی از شنبه بعد از ظهر وارد کشور خواهد شد. تا آن موقع با روند افزایش دما مواجهیم. این سامانه مثل سامانه قبلی در عرض‌های جنوبی‌تر خیلی فعال نیست یعنی هم وطنان در استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، یزد و اصفهان نباید توقع بارش را از این سامانه داشته باشند.

اصغری گفت: در سواحل دریای خزر حداکثر بارندگی را خواهیم داشت. وی افزود: در شمال غرب کشور هم بارندگی‌های خوب برفی خواهیم داشت چون ریزش هوای سرد داریم و یکباره از یکشنبه هفته آینده کاهش دما از سمت شمال غرب اتفاق می‌افتد.

اصغری گفت: به نظر می‌رسد بارش بعدی پایتخت روز دوشنبه باشد. وی ادامه داد: هوای البرز و قزوین هم دوشنبه هوایی بارانی را تجربه خواهد کرد. احتمال وقوع بهمن در جاده چالوس وجود دارد، زیرا روند افزایش دما بسیار ملموس خواهد بود و با آن حجم برفی که در کوه‌ها نشسته است بستر را برای وقوع این پدیده مهیا می‌کند.

کارشناس هواشناسی افزود: در جنوب شرق وزش باد و گردوخاک داریم و کیفیت هوا در آنجا کمی پائین است. وی اضافه کرد: اگر ضرورت ندارد هم وطنان در سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد از منزل خارج نشوند. وی گفت: در این مناطق دید با مشکل مواجه است و گرد و خاک را امروز تا پایان شب در این مناطق خواهیم داشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر