دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
«فکرشهر» بررسی می کند:
به گزارش «فکرشهر»، نگاه دقیق تر به آمار ارایه شده، نشان می دهد که 32.6 درصد مبتلایان به کرونای استان بوشهر، ساکن شهرستان بوشهر و 28.2 درصد، ساکن شهرستان دشتستان هستند که بیش از 60 درصد (60.8 درصد) مبتلایان را تشکیل می دهد؛ پس از این دو شهرستان نیز گناوه...
کد خبر: ۶۸۸۲۴
پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹

فکرشهر ـ آذر حسینی: تقریبا یک ماه پس از تایید وجود ویروس کرونای جدید در ایران، آمار رسمی مبتلایان به آن از مرز 17 هزار نفر در کشور گذشته و 1135 نفر نیز قربانی رسمی برای این ویروس در ایران ثبت شده است.

به گزارش «فکرشهر»، نخستین اعلام رسمی از «کووید 19» در استان بوشهر، هر چند 15 اسفندماه اعلام شد، اما فرد مبتلا، 5 اسفندماه در بیمارستان بستری شده بود و تا دیروز ـ 28 اسفندماه ـ و طبق اعلام رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 46 نفر در استان بوشهر، مبتلا به ویروس کرونای جدید یا همان «کووید 19» شناسایی شده است که بیشترین این مبتلایان، در دو شهرستان بوشهر و دشتستان بوده است.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، از 46 مبتلای شناسایی شده در استان بوشهر، 15 نفر در حوزه بوشهر و 13 نفر در حوزه دشتستان هستند و در شهرستان کنگان، هنوز مورد مثبت گزارش نشده است. 

به گزارش «فکرشهر»، نگاه دقیق تر به آمار ارایه شده، نشان می دهد که 32.6 درصد مبتلایان به کرونای استان بوشهر، ساکن شهرستان بوشهر و 28.2 درصد، ساکن شهرستان دشتستان هستند که بیش از 60 درصد (60.8 درصد) مبتلایان را تشکیل می دهد؛ پس از این دو شهرستان نیز گناوه با 8 مبتلا، 17.39 درصد مبتلایان را در اختیار دارد؛ و سهم هر کدام از این سه شهرستان در مرگ و میر ناشی از «کووید19»، یک نفر است؛ یعنی 33.3 درصد از تلفات که در مجموع، می توان گفت، 6.52 درصد از مبتلایان در استان بوشهر، فوت کرده اند.

بر اساس این اطلاعات، در هر دو شهرستان عسلویه و تنگستان نیز 3 مبتلا شناسایی شده است که برای هر شهرستان، سهمی 6.5 درصدی در بر دارد و سهم دیلم، دشتی، دیر و جم، یک مبتلا به کووید 19 است؛ یعنی 2.1 درصد مبتلایان؛ در حالی که هنوز مورد مثبت ابتلا به ویروس جدید کرونا در کنگان، گزارش نشده است.

طبق جزییاتی که روز چهارشنبه منتشر شد، 31 نفر از مبتلایان به «کرونا» در استان بوشهر بهبود یافته اند که حدود 67.4 درصد از مبتلایان را شامل می شود؛ مبتلایانی که 35 نفرشان بومی و 11 نفرشان، غیر بومی و ساکن یا مسافر در استان بوشهر بوده اند و از این میزان، 12 نفر هنوز بستری هستند که 10 نفرشان در استان بوشهر و 2 نفر در بیمارستان های خارج از استان هستند.

به گزارش «فکرشهر»، تا ظهر روز چهارشنبه، 17361 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و 1135 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و 5710 نفر نیز بهبود یافته‌اند. کارشناسان و متخصصان، تنها راه پیشگیری از این بیماری را ماندن در خانه می دانند و حتی سازمان بهداشت جهانی نیز روز گذشته با تبریک نوروز، از ایرانیان خواست در خانه بمانند.

اینفوگرافیک مبتلایان «کووید 19» در هر شهرستان استان بوشهر

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر