يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۱۸۰۰
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

فکرشهر: مدیر روابط عمومی اداره کل شیلات استان بوشهرگفت: با اعلام پژوهشکده آبزی جنوب کشور صید ماهی حلوا سفید در صیدگاه‌های این استان ممنوع اعلام شد.

به گزارش فکرشهر، اردشیر یاراحمدی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این تصمیم پژوهشکده آبزی جنوب کشور به منظور کمک به بهسازی ذخایر ماهی حلوا سفید در فصل تخم ریزی این گونه است، براین اساس صدور مجوز صید این گونه آبزی از ۱۴ خرداد در صید گاه‌های استان‌های خوزستان و بوشهر ممنوع است. 

وی ادامه داد: هرگونه صید، حمل و جابه جایی این گونه آبزی  و ادوات صید آن از تاریخ ۲۴ خرداد تا چهارم مرداد ماه ممنوع اعلام می‌شود و هرگونه عملیات صید این آبزی با هر گونه ابزار و ادوات صید تخلف است و یگان حفاظت منابع آبزیان مکلف به برخورد با متخلفان است.

یاراحمدی اضافه کرد: سال گذشته ۴۴ تن ماهی حلوا سفید در آبهای استان بوشهر صید شد. 

وی بیان کرد: این ممنوعیت صید، به دلیل آغاز فصل تخم ریزی و جلوگیری از وارد شدن صدمه‌های جبران ناپذیر به این گونه ماهی و حفظ ذخایر آبزیان و تداوم اشتغال جامعه صیادی اعلام شده است.

ماهی حلوا سفید زبیدی دارای ارزش غذایی بالایی است و در جهان مشتریان فراوانی دارد و نام‌های غیر ایرانی این ماهی Silver pomfret, Butterfisht, White pomfret است.

این گونه در خلیج‌ فارس و دریای عمان، اقیانوس هند، اقیانوس اطلس، خلیج بنگال، دریای شرق و جنوب چین، دریای زرد، دریای اندونزی، دریای مدیترانه، اقیانوس آرام پراکنش دارد و تغذیه آن بیشتر از زئوپلانکتون‌هاست و صید آن به‌ وسیله تور گوشگیر است اما در صید به روش ترال هم صید می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر