دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرتعاون روستایی استان بوشهرگفت: راهکار های رونق بازار محصول خرما بسته بندی مناسب، تبلیغات، عرضه محصول باکیفت و افزایش سرانه مصرف این میوه سودمند گرمسیری در جامعه است.به گزارش فکرشهر، علی قنبری روز دوشنبه درجلسه مسوولان کشاورزی شهرستان دشتی افزود: سالانه یک میلیون تن خرما در کشور تولید می شود که 800 هزار تن آن قابل مصرف است.
کد خبر: ۷۲۵۶
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۹

فکرشهر: مدیرتعاون روستایی استان بوشهرگفت: راهکار های رونق بازار محصول خرما بسته بندی مناسب، تبلیغات، عرضه محصول باکیفت و افزایش سرانه مصرف این میوه سودمند گرمسیری در جامعه است.
به گزارش فکرشهر، علی قنبری روز دوشنبه درجلسه مسوولان کشاورزی شهرستان دشتی افزود: سالانه یک میلیون تن خرما در کشور تولید می شود که 800 هزار تن آن قابل مصرف است.

وی اضافه کرد: هم اکنون به دلایل مختلف ازجمله نبود بسته بندی مناسب، صنایع جانبی و فرآوری، عرضه خرمای بی کیفیت در بازاز، نداشتن تبلغیات کافی وموثر و پایین بودن سرانه مصرف خرما درکشور سبب شده که سالیانه بیشتر خرما تولیدی باغداران ازجمله در استان بوشهر با مشکل بازار فروش رو برو شود.

مدیر تعاون روستایی استان بوشهر بیان کرد: اگر سرانه مصرف خرما در کشور به ازای هرنفر10کیلو و600 گرم برسد، مجموع خرمای تولیدی در کشور، مصرف می شود و باغداران مشکلی در زمینه فروش محصولات خود نخواهند داشت.

وی یادآورشد: درسال گذشته بخشی از خرمای تولیدی نخلداران استان بوشهر به دلیل پایین بودن قیمت و نبود مشتری روی دست آنان ماند که در مرداد امسال با کمک دولت هشت هزارتن از این خرماها به صورت اضطراری با قیمت تضمینی خریداری شد.

قنبری ادامه داد: با این کار کشاورزان بوشهری از ورشکستگی نجات یافتند اما دولت امسال بنا ندارد به عنوان تاجر، خرمای تولیدی را خریداری کند بلکه همه باید تلاش کنیم تا وضعیت قیمت خرما متعادل شود و بازار آن رونق گیرد.

وی افزود: باید سعی کنیم با عرضه خرمای خوب و با کیفیت و بسته بندی مناسب زمینه ر ابرای عرضه وفروش آن درکل کشور و صادرات به خارج فراهم کینم.

منبع: ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر