سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۴۴۴
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸

فکرشهر: رئیس پلیس فتا استان بوشهرگفت:شماری از کلاهبرداران سایبری در موضوع عرضه ماسک از سوی ستاد اجرایی فرمان امام، با ارسال پیامک لینک جعلی پرداخت وجه برای دریافت ماسک اقدام به کلاهبرداری می‎کنند که در این زمینه شهروندان باید هوشیاری لازم را داشته باشند.

به گزارش فکرشهر، سرهنگ مهدی قاسمی روز سه ‎شنبه درجمع خبرنگاران افزود: درجهت پیشگیری از شیوع کرونا بتازگی از طریق سامانه موسسه دانش‌بنیان برکت از زیر مجموعه‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی در آدرس اینترنت hastinja.com، ماسک‌های سه لایه با قیمت مناسب به متقاضیان عرضه می‌شود. 

وی بیان کرد: خریداران با مراجعه به آدرس اینترنتی یاد شده و وارد کردن اطلاعاتی نظیر نام استان، شهر محل سکونت و کد ملی و شماره همراه خود می‌توانند نزدیک‌ترین محل توزیع به محل زندگی خود که در سامانه تعریف شده انتخاب و به صورت حضوری مراجعه و ماسک‌های سفارش داده را پس از احراز هویت، تحویل بگیرند.

قاسمی یادآورشد: در همین خصوص گزارش‌هایی رسیده که عده‌ای مجرم سایبری با طراحی لینک‌های جعلی مشابه و ارائه آدرس‌های غیر واقعی جهت توزیع ماسک، اقدام به کلاهبرداری از افراد می‎کنند.

وی هشدار داد: کلاه‌برداران سایبری  از آگاه نبودن بسیاری از کاربران استفاده کرده و با شگردهای جدید سعی بر فریب کاربران و سرقت اطلاعات حساب بانکی آن داشته و در جدیدترین شیوه‌های کلاهبرداری نیز با ارسال پیامک‌های حاوی لینک‌های جعلی در این خصوص اقدام می‌کنند.

قاسمی ادامه داد: در این زمینه شهروندان باید از رمزهای دوم پویا و یکبار مصرف برای پرداخت وجوه مورد توافق استفاده کرده و از بازکردن لینک‌هایی که از منابع نامعتبر منتشر می‌شود تحت هر عنوانی، خودداری کنند.

وی از کاربران خواست تا همواره در هنگام اتصال به درگاه بانکی با کنترل کردن آدرس بانک مربوطه در قسمت نوار آدرس، قفل ابتدای آدرس و نیز پروتکل امنیتی https دقت لازم را داشته باشند و از کلیک بر روی لینک‌های ناشناسی و یا نصب برنامه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی و از منابعی نامعتبر تبلیغ می‌شود، خودداری کنند.

قاسمی گفت: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات و شکایات خود را در خصوص این گونه موسسه‎ها از طریق مراجع قضایی طرح شکایت کنند تا توسط پلیس فتا موضوع رسیدگی شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر