شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۰۵۸
پنجشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۷

فکرشهر: سوگواره «احلی من العسل» همزمان با ایام سوگواری و عزاداری ماه محرم در بقعه امامزاده سلیمان بن علی (ع) گناوه برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، سوگواره «احلی من العسل» همزمان با ایام سوگواری و عزاداری ماه محرم در بقعه امامزاده سلیمان بن علی (ع) گناوه برگزار شد.

حجت‌الاسلام آیت اندرزیان در برنامه احلی من العسل در بقعه امامزاده سلیمان بن علی (ع) با تسلیت ایام سوگواری و عزاداری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش، اظهار کرد: حضرت قاسم بن الحسن (ع) در اوج نوجوانانی به کمالات بلند انسانی نائل شدند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناوه افزود: قاسم بن الحسن (ع) به مقام امام زمان خود علم داشت و شناخت معارف امامت از ویژگی‌های ایشان بارز بود.

وی گفت: آن حضرت پرورش یافته دامان امامت بود و با مقام امامت آشنا داشت و هنگامی که ندای امام خود را برای یاری شنید از مقام امامت و ولایت دفاع کرد.

حجت‌الاسلام اندرزیان گفت: حضرت قاسم (ع) بین جهل و علم، علم به وجود امامت را برگزید و در دفاعی که از امام زمان خود کرد بی‌نظیر بود و خود را فدا و سپر دفاع از امام خود کرد.

وی ادامه داد: ولایت‌پذیری اصحاب و یاران سیدالشهدا (ع) رمز ماندگاری و جاودانه شدن شهدای کربلا و حضرت قاسم (ع) شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه بیان کرد: نوجوانان ما باید از درک و تشخیص و انتخاب درست حضرت قاسم بن الحسن (ع) در زندگی خود درس بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه نوجوانان باید از ولایت پذیری حضرت قاسم (ع) درس بگیرند، افزود: اگر از مسیر ولایت جدا شویم سرنوشت شمر و یزید و عمر سعد در انتظار ما خواهد بود ولی اگر پایند به ولایت باشیم اعمال ما تأثیر گذار خواهد بود آنگاه در هر زندگی عاقبت به خیر خواهیم شد.

در این آئین معنوی که به مناسبت شهادت حضرت قاسم بن الحسن (ع) و همزمان با ایام سوگواری و عزاداری محرم در آستانه امامزاده سلیمان بن علی (ع) گناوه برگزار شد، مداحی از دیگر بخش‌ها بود و از طریق فضای مجازی پخش شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر