شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۳۴۱
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱

فکرشهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: در راستای تامین منابع آب آشامیدنی شهرها و روستاهای استان بوشهر ظرفیت شیرین‌سازی آب دریا با افزایش 7 برابری از 20 هزار متر مکعب به 150 هزار مترمکعب رسید.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی استانداری بوشهر، مهرداد ستوده در برگزاری دومین تور رسانه ای عمرانی استان بوشهر یادمان خبرنگار فقید استان غلامعلی قاضی زاده با قدردانی از اصحاب رسانه در انعکاس خدمات ارزنده نظام اسلامی ایران در ابعاد گوناگون اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه اجرای طرح‌های عمرانی در زمینه‌های مختلف عمران شهری، روستایی، راهسازی، سدسازی، شیرین‌سازی آب دریا، راه‌آهن و دیگر عرصه‌ها طرح‌های مهمی اجرایی کرده است.

وی تامین آب آشامیدنی را یکی از مطالبات مهم مردم در شهرها و روستاها دانست و بیان کرد: در این زمینه طرح‌های مهمی در عرصه سدسازی، شیرین‌سازی آب دریا و حفر و تجهیز چاه‌ها اجراء و عملیاتی شده است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به اجرای سدهای بزرگ و انواع سدها در مقیاس کوچکتر تصریح کرد: سدهای باغان، دالکی، دشت پلنگ، خاییز، ارغون کلمه، اخند عسلویه، آبپا دشتستان، قیزقلعه دشتی از جمله سدهای در دست ساخت است که امسال سد اخند، خاییز و ارغون آبگیری و افتتاح می‌شود.

ستوده از شیرین‌سازی آب دریا برای تامین آب شرب خبر داد و بیان کرد:  طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود که اکنون به ظرفیت 32هزار و 500 متر مکعب طرح آب شیرین‌کن در مدار تولید است.

وی از افزایش ظرفیت‌ شیرین‌سازی آب دریا خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای تامین منابع آب آشامیدنی شهرها و روستاهای استان بوشهر ظرفیت  شیرین‌سازی آب دریا با افزایش 7 برابری از 20 هزار متر مکعب به 150 هزار مترمکعب رسید.

معاون استاندار بوشهر با بیان اینکه "طرح‌های آب شیرین‌کن در شهرها و روستاهای استان در حال اجراء است" تصریح کرد: فاز نخست آب شیرین‌کن 35 هزار مترمکعبی بوشهر  فروردین ماه سال آینده وارد مدار تولید و همه نقاط استان از منافع آن بهره‌مند می‌شوند.

ستوده از اجرای طرح‌های زیرساختی در اجرای این طرح خبر داد و بیان کرد: برای اجرای خط انتقال برق در پروژه آب شیرین‌کن 35 هزار مترمکعبی بوشهر بیش از 10 میلیارد تومان و خط انتقال آب به طول 8 کیلومتر 40 میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر