يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۷۹۰
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱

فکرشهر: مجری و مدیر طرح نیروگاه اتمی بوشهر گفت: عملیات خاکبرداری واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر به ۸۰ درصد رسید.

به گزارش فکرشهر و به نقل از مهر، مسعود نصوری اظهار داشت: در راستای اجرای پروژه واحدهای دوم و سوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر تلاش بی‌وقفه در حال انجام است و روند کار مطلوب است.

وی مجموع پیشرفت این پروژه را هشت درصد اعلام کرد و ادامه داد: این پروژه دارای دو میلیون مترمکعب خاکبرداری و دو میلیون مترمکعب خاک‌ریزی است که تاکنون ۸۰ درصد عملیات خاکبرداری و ۵۰ درصد عملیات خاک‌ریزی انجام شده است.

مجری و مدیر طرح نیروگاه اتمی بوشهر میزان پیشرفت بتن‌ریزی فونداسیون ساختمان اصلی رآکتور واحد دوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر را ۸۲ درصد اعلام کرد و افزود: تحکیم بستر خاک با روش در واحد دوم ۱۰۰ درصد و در واحد سوم ۸۰ درصد اجرا شده است.

هیچ توقفی در پروژه نداریم

وی با اشاره به اینکه هیچ توقفی در روند ساخت نیروگاه اتمی بوشهر صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: تحریم‌ها، مسائل مالی، کرونا و… مانعی برای توقف این پروژه نبوده است.

نصوری از فعالیت دو هزار نیروی کار از ۱۰ شرکت ایرانی در اجرای پروژه ساخت ساخت واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه هسته‌ای بوشهر خبر داد.

نیروگاه اتمی بوشهر برای ساخت و بهره‌برداری از سه واحد راکتور اتمی در نظر گرفته شده است که هم اکنون واحد نخست آن با ۱۰۰۰ مگاوات الکتریک در مدار تولید برق است.

واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی در محدوده ۷۰ هکتاری احداث می‌شود.

عملیات بتن‌ریزی راکتور دوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر ۱۹ آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ با حضور مدیران انرژی اتمی ایران و روسیه آغاز شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر