جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۸۱۹
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲

فکرشهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: محیط بانان این اداره در عملیاتی پنج کوخه زنده‌گیری پرندگان شکاری را که توسط سودجویان در منطقه پوزگاه بخش ریگ این شهرستان تعبیه شده بود، کشف و تخریب کردند.

به گزارش فکرشهر، کامبیز عبدالهی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:  باتوجه به اینکه از اواخر شهریور تا اوایل آذر هر سال، زمان مهاجرت انواع بازهای شکاری به این منطقه است و سودجویان در این زمان برای زنده‌گیری پرندگان از طریق کوخه نشینی اقدام می کنند، محیط بانان این اداره با افزایش گشت‌های خود، برای حفاظت از تنوع زیستی با آنان به مقابله می‌پردازند.

وی اظهار داشت:  پرندگان شکاری گونه‌های بسیار مهم در زنجیره غذایی هستند و جمعیت دیگر گونه‌ها را کنترل می‌کنند.
عبدالهی اضافه کرد: برای حفاظت از گونه‌های مهم و درخطر انقراض، گشت‌های این اداره  افزایش می‌یابد و  متخلفان پس از دستگیری و تنظیم پرونده به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

کوخه نشینی نوعی روش برای صید پرندگان شکاری است.
کوخه که در اصطلاح محلی در بوشهر به آن ˈکوختˈ گفته می شود، گودالی است به عمق بیش از یک متر که در زمین حفر و سقف آن به صورت قوسی شکل با سوراخ هایی برای دیدن جلو و اطراف پوشانده می شود.
درجلوی کوخه سه رشته تور پهن می‌شود و شخص کوخه نشین با قرار گرفتن دراین گودال و طعمه قراردادن پرندگانی نظیر کبوتر و قمری اقدام به جلب پرندگان شکاری نظیر بالابان و بحری کرده و پرنده گرفتار در تور را صید می کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر