دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۷۱۷۴
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۵

فکرشهر: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: ۵۱ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض و با کارمزد ۴ درصد برای بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی تخریب شده از سیل در این استان اختصاص یافت.

به گزارش فکرشهر، حمید حیدری بریدی روز یکشنبه به رسانه‌ها  اعلام کرد: این اعتبار مربوط به سیل سال های ۹۹ و ۹۸ است که به بازسازی خانه‌هایتخریب شده  از سیل در شهرستان‌های کنگان، جم، دیر، دشتستان، گناوه و تنگستان اختصاص می‌یابد.

وی بدون اشاره به آمار واحدهای آسیب دیده ناشی از سیل در استان بوشهر، بیان کرد: براین اساس ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۴ درصد، ۱۵ میلیون تومان وام معیشتی کم بهره و ۲۹ میلیون تومان به صورت بلاعوض به مالکان هر واحد مسکونی خسارت دیده شهری پرداخت می‌شود.

حیدری بریدی اضافه کرد: همچنین برای واحدهای تخریب شده روستایی نیز  ۴۰ میلیون تومان تسهیلات ۴ درصد، ۱۵ میلیون تومان وام معیشتی و ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض به صاحبان آنها در شهرستان‌های یاد شده پرداخت خواهد شد.

 مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر بیان کرد: در مرحله نخست، ۷.۹ میلیارد تومان از این تسهیلات به بانک‌ها برای پرداخت به ساکنان نقاط شهری و روستایی آسیب دیده از سیل سال‌ گذشته و امسال در این شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

وی یادآور شد: همچنین برای تعمیر ۵۷۶ واحد مسکونی که براثر سیل در این شهرستان‌ها آسیب دیده‌اند ۳۰ میلیون تومان وام مرمت و معیشتی با نرخ سود ۴درصد و ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

 
 
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر