شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۸۶۹
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۴

فکرشهر: مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر از راه‌اندازی کتابخانه‌های روستایی با همکاری سازمان‌های مردم نهاد در سطح استان خبر داد.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمد مظفری صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از آذرماه سال جاری در راستای توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی و دسترسی بهتر مردم روستاهای استان بوشهر به کتاب و منابع مطالعاتی، طرح راه‌اندازی کتابخانه‌های روستایی در این استان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح راه‌اندازی کتابخانه‌های روستایی با مدیریت دفتر امور اجتماعی و با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد استان بوشهر برگزار خواهد شد افزود: مدیریت این کتابخانه‌ها نیز توسط نیروهای مردمی و خود سازمان‌های مردم نهاد باشد.

مظفری با بیان اینکه در انجام این طرح که با نظارت بخشداران استان و حضور پررنگ دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها برگزار خواهد شد گفت: سازمان‌ها و ادارات کتابخانه‌های عمومی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر مشارکت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در مرحله اول این طرح پنج کتابخانه روستایی در بخش ریگ و پنج کتابخانه در بخش مرکزی گناوه راه‌اندازی خواهد شد افزود: مشارکت فعالانه همه بخشداران و دهیاران استان برای اجرای این طرح ضروری است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر با بیان این مطلب که متأسفانه نبود فضاهای فرهنگی و هنری در روستاها فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی در روستاها را عملاً کند و کمرنگ کرده افزود: راه‌اندازی کتابخانه‌های روستایی می‌تواند باعث رونق فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سطح روستاها شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر