سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۹۲۷۶
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۱

فکرشهر: بیش از دوهزار تماس با مرکز اورژانس اجتماعی 123 بهزیستی شهرستان بوشهر برقرار شده است.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی مدیریت بهزیستی شهرستان بوشهر، سرپرست مدیریت بهزیستی شهرستان بوشهر با اعلام این خبر اظهار داشت: اورژانس اجتماعی يكی از برنامه‌های مداخله ای با هدف پيشگيری از آسيب‌های اجتماعی به شمار مي رود كه خدمات خود را از طريق خط تلفن 123، تيم سيار اورژانس و پايگاه خدمات اجتماعي ارائه مي دهد و در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی مداخله می كند.

آرزو منوچهری ادامه داد: مشكلات مد نظر اورژانس اجتماعی خشونت های خانگی به ويژه كودك آزاری، همسر آزاری، سالمند آزاری و خودكشی است که در این خصوص 2هزار و 275 مورد تماس در هشت ماه نخست سال جاری توسط شهروندان با خط اورژانس اجتماعی 123 بهزیستی داشتند.

وی افزود: شماره تماس «123» به اورژانس اجتماعی بهزیستی اختصاص دارد و مردم می‌توانند خشونت‌های مرتبط با حوزه خانواده را به این سامانه اطلاع دهند که در این خصوص کارشناسان اورژانس اجتماعی که دوره‌های تخصصی را گذرانده‌اند و در حین مکالمه با فردِ در معرض خطر می‌توانند خطر را ارزیابی کرده و به تناسب وضعیت موجود اوضاع را ساماندهی کنند.

سرپرست مدیریت بهزیستی شهرستان بوشهر تصریح کرد: اگر میزان آسیب یا خطر گزارش‌ شده به اورژانس اجتماعی زیاد یا مهلک باشد، واحدهای سیار این اورژانس با هماهنگی نیروی انتظامی فورا به محل آسیب مراجعه می‌کنند و بررسی های لازم را صورت می دهند.

وی با بیان اینکه مراجعین به سامانه «123» صرفا زنان خشونت دیده نیستند اظهار داشت: کودکان، مردان، سالمندان، معلولین و افرادی که در معرض اقدام به خودکشی هستند فارغ از سن و سال و جنسیت جزء موارد تماس گیرنده با اورژانس اجتماعی 123 بهزیستی هستند.

منوچهری در پایان خاطر نشان کرد: خدمات این مرکز می تواند از طریق تماس با خط اورژانس اجتماعی 123 و خدمات اجتماعی سیار و همچنین از طریق حضور تیم های تخصصی مستقر در سایر سازمان ها یا نهادهای ذیربط نیز به افراد در معرض آسیب اجتماعی یا آسیب دیده اجتماعی ارایه شود.

به گزارش فکرشهر، هم استانی ها می توانند خشونت های مربوط به کودک آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری و معلول آزاری و همچنین موارد اقدام به خودکشی را با خط تلفنی «123» در میان بگذارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر