شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۰۱۶
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷

فکرشهر: ششمین کنگره علمی‌پژوهشی علامه بلادی بوشهری امروز به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، دبیر ششمین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری (ره) گفت: با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، ششمین کنگره علمی‌پژوهشی علامه بلادی بوشهری (ره) از ساعت ۹ صبح و به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام یوسف جمالی با اشاره به موضوعات این کنگره افزود: علوم معارف، علوم اسلامی و انسانی مرتبط با حوزه دین مانند فلسفه و کلام، اخلاق و تربیت، ادبیات عرب، تاریخ اسلام و تشیع، علوم قرآنی، شعار سال، گام دوم انقلاب و هم‌چنین زندگی‌نامه علمای استان بوشهر از موضوعات کنگره است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری کنگره، اضافه کرد: مهم‌ترین هدف از برگزاری کنگره علامه بلادی بوشهری، پرداختن به مشکلات جامعه، تشویق پژوهشگران طلاب و دانشجویان به ورود در حوزه پژوهش و شناخت روحانیون و فضلای استان بوشهر است.

حجت‌الاسلام جمالی گفت: از ۳۰ اثر برتر و شایسته تجلیل از حوزه‌های علمیه برادران و خواهران استان و هم‌چنین حوزه علمیه قم و دانشگاه تجلیل خواهد شد.

آیت الله حاج سید عبدالله بلادی درسال ۱۲۹۱ هجری قمری در بوشهر متولد و درسال ۱۳۳۱به جوار رحمت حق پیوست و در قبرستان وادی‌الاسلام در نجف اشرف به خاک سپرده شد.

رد کتاب ابن تیمیه، زلال المعین فی شرح احادیث الاربعین، کشکول، کشف الاسرار، لوایح و سوانح (مشتمل بر سخنرانی ها، نامه‌ها و تلگراف‌های ایشان در ایام جنگ بین الملل اول و قیام دلیران تنگستان، ایقاظ‌الحبیب فی مظالم‌الصلیب (افشای جنایات استعمارگران مسیحی) از جمله کتاب‌های آیت الله بلادی بوشهری است.

همچنین آیت الله بلادی از علمایی بود که شهید رئیسعلی دلواری در قیام دلیران تنگستان علیه استعمار پیر انگلیس از وی دستور می‌گرفته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر