سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۰۱۶۴
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲

فکرشهر: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: آب‌های حاصل از بارندگی در این استان باید با برنامه‌ریزی مناسب خیره سازی و از هدررفت و سیلابی شدن آنها جلوگیری شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم جمیری روز پنجشنبه در نشست بررسی حوادث و آسیب‌های  ناشی از بارندگی‌های شهرستان گناوه در فرمانداری افزود:اگر امکان ذخیره سازی روان آب‌های حاصل از بارندگی‌های روزهای اخیر در استان بوشهر وجود داشت سیلاب رخ نمی‌داد و سال‌های آینده با کم آبی روبرو نمی‌شدیم.

وی گفت: در این استان میزان روان آبی که بدون استفاده به دریا می‌ریزد بیش از آن نیاز مصرفی استان است و اگر بموقع برای مهار آنها اقدام نشود به تهدید تبدیل می‌شود.

جمیری اظهارکرد: در بارندگی‌های اخیر شهرستان گناوه به جای اینکه از این نعمت الهی استفاده شود، آسیب زا شد که علت آن به گذشته برگردد که زیرساخت‌ها و منابع فراهم و تامین نشده‌است.

وی گفت: باتوجه به بارندگی‌های  اخیر که به شهرستان گناوه آسیب‌هایی وارد کرده‌است، بخشداران و مدیران این شهرستان با جمع بندی دقیق مسایل و مشکلات این مناطق را ارزیابی و به فرماندار ارایه کنند.

جمیری ادامه داد: اگر این روند با اولویت‌بندی مسایل و مشکلات، هماهنگ دنبال شود باتوجه به  شرایط موجود کمبود منابع مالی دولتی، بخشی از آنها برطرف خواهد شد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه استفاده مردم منطقه از مسئولیت‌های اجتماعی بخش نفت و گاز و پتروشیمی حق آنان است و باید نصیبشان شود، اما نباید از منابع و درآمدهای دیگری که در شهرستان وجود دارد، غافل شد.

جمیری گفت: مجموعه‌های شیلات، تامین اجتماعی، مالیات، گمرک و  بندر که از ظرفیت و فرصت‌های مغتنم در این شهرستان است باید نهایت استفاده را در ماجرای سئولیت‌های اجتماعی خود به مردم این منطقه برسانند.

وی بیان کرد: بازاریان گناوه در ابتدای شیوع ویروس کرونا در پیک خرید و فروش اقدام به تعطیل کردن مغازه‌های خود کردند اما کمک و حمایتی از آنها نشد.

جمیری افزود: برای حمایت بازارایان گناوه دستگاه مالیاتی در زمینه معافیت و  بخشودگی‌ها برای آنان کاری کند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت:  باید تلاش شود تا در سطح شهرستان کمک‌ها به سمت مردم هدایت شود.

بارندگی‌های اخیر شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر خسارت و آسیب به حوزه های راه، برق، کشاورزی و دامداری وارد کرد.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
خودمون هم می فهمیم که باید ذخیره شوند...... از دست اگر و اماهای شما مردم خسته شدند
ناشناس
|
-
|
جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۸
قراره کی جمعش کنه؟ مردم پاتیل و کاسه بیارن ذخیره ش کنن؟؟ مگه تو رو برای چی انتخاب کردن اقای مثلا نماینده !؟ 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر