شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور خبر داد:
فکرشهر: معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با تاکید بر ایجاد ادارات میراث فرهنگی در شهرهای کشور تصریح کرد: اکنون 436 شهر در کشور وجود دارد که در ...
کد خبر: ۸۰۲۵
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲

فکرشهر: معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: اکنون 10 هتل در شهرهای مختلف کشور در حال ساخت است که بین 70 تا 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش فکرشهر، اسدالله درویش امیری در نشست با استاندار بوشهر با اشاره به اینکه طرح‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توسعه می‌یابد اظهار داشت: برای مشارکت استان ها در اجرای طرح‌های سه حوزه این سازمان تفاهم‌نامه‌هایی با استانداران سراسر کشور منعقد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه در سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است افزود: این تفاهم‌نامه‌ها برای مدت سه سال تا پایان دولت یازدهم منعقد می‌شود که بر اساس آن طرح‌های تدوین شده در تمام استانها اجرا و تسریع می‌یابد.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با تاکید بر ایجاد ادارات میراث فرهنگی در شهرهای کشور تصریح کرد: اکنون 436 شهر در کشور وجود دارد که در 40 شهر آن به استثنای مراکز استان‌ها ادارات میراث فرهنگی ایجاد شده است.

راه‌اندازی اداره میراث فرهنگی در دشتستان

درویش امیری بر راه‌اندازی اداره میراث فرهنگی در دشتستان  تاکید کرد و افزود: شهرستان دشتستان با داشتن آثار تاریخی منحصر بفرد هنوز از داشتن اداره میراث فرهنگی بی بهره است که با توافقات بعمل آمده ساختار سازمانی این سازمان توسعه می‌یابد.

وی، با تاکید بر راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در استان بوشهر گفت: این استان در تولید محصولات صنایع دستی جایگاه مهمی دارد که راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی نقش مهمی در عرضه محصولات صنعتگران دارد.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد تولیدات صنایع دستی استان بوشهر در زمینه گلیم و گبه است یادآور شد: این استان در زمینه صنایع دریایی نیز قابلیت بالایی دارد که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی در حوزه صنایع دستی را یک ضرورت دانست و افزود: استان بوشهر می‌تواند به عنوان پایلوت در سیاست گذاری راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی در حوزه صنایع دستی برای تامین مواد اولیه و فروش محصولات در بازارهای جهانی از طریق این تعاونی‌ها شناخته شود.

درویش امیری با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های گردشگری هتل است اظهار داشت: در هرمنطقه گردشگر پذیر خلا و نبود هتل حلقه و زنجیره فعالیت‌های گردشگری را ناقص می‌کند که زیرساخت مهم حوزه گردشگری هتل است.

وی از افتتاح 10 هتل تا پایان امسال در استان های مختلف خبرداد و گفت: اکنون 10 هتل در شهرهای مختلف کشور در حال ساخت است که بین 70 تا 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر