جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۸۰۳۴۲
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴

فکرشهر: مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: بارندگی هفته گذشته ۲۱۰ میلیون متر مکعب روان‌آب به همراه داشت که ۳۰ درصد این آب‌ها در سد‌ها و بند‌های استان بوشهر ذخیره شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، علی محمدی از ذخیره‌سازی ۶۲ میلیون مترمکعب آب در سد رئیسعلی دلواری خبر داد و افزود: در بارندگی‌های فصل پاییز تاکنون بیش از ۱۴۶ میلیون متر مکعب آب در سد رئیسعلی دلواری ذخیره‌سازی شده است.

وی با اشاره به میانگین بارش باران در استان بوشهر گفت: میانگین بارش باران در سال در استان بوشهر ۲۵۶ میلی‌متر است که تاکنون ۵۵ درصد آن محقق شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه سد رئیسعلی دلواری ۱۸۴۰ مترمکعب در ثانیه روان آب‌های بارش باران را کنترل و به مخزن سد هدایت کرد افزود: میزان آب‌های روان در بارش باران هفته قبل در رودخانه‌های میان حوضه‌ای استان بوشهر ۷۴۰ مترمکعب و ایستگاه حله سه هزار و ۵۰ مترمکعب در ثانیه بوده است.

محمدی با بیان اینکه بارش باران خساراتی به تاسیسات و زیرساخت‌ها وارد کرد گفت: برای بازسازی این تاسیسات اقدامات لازم و اولیه انجام شده است.

وی کنترل روان آب‌ها توسط سد‌های دالکی، تنگ‌ارم و سد آب‌پا را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: تکمیل سد‌های در دست ساخت نقش مهمی در کنترل روان‌آب‌ها دارد.

محمدی افزود: ۸۹ سازه آبخیزداری خاکی، سنگی، سنگی ملاتی در استان اجرا شده که بارش‌های باران هفته گذشته ۲۲ میلیون مترمکعب از حجم سیلاب‌های استان بوشهر را کنترل کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر