جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۱۵۲۶
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳

فکرشهر: پزشکان و کارشناسان در مورد مصرف خود سرانه آنتی بیوتیک‌ها و بی تاثیر بودن آن در درمان کرونا هشدار می‌دهند.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، رییس دفتر تحقیق و توسعه معاونت غذا و داروی دانشگاه علون پزشکی بوشهر با هشدار نسبت‌به مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها، گفت: متاسفانه برخی از بیمارتن بدون مشورت با پزشک اقدام به مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک می‌کنند که روند شناسایی و درمان بیماری را پیچیده‌تر خواهد کرد.
 
دکتر سهیل افرازی افزود: مصرف آنتی بیوتیک علاوه بر ایجاد مقاومت میکروبی برخی اوقات عوارض جبران ناپذیری بر روی کلیه، کبد و ارگان‌های حیاتی بدن وارد می‌کند.
 
وی عنوان کرد: آنتی بیوتیک‌ها یکی از موثرترین و مهمترین دارو‌هایی هستند که می‌توانند در حیات بشری نقش مهمی داشته باشند. تنها بیماری‌های عفونی به آنتی بیوتیک وابسته نیستند، بلکه انواع شیمی درمانی ها، جراحی‌ها و بسیاری از فرایند‌های پزشکی به وجود آنتی بیوتیک‌ها و تاثیر آن‌ها وابسته است.
 
رییس دفتر تحقیق و توسعه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در مورد  تاثیر مصرف آنتی بیوتیک در درمان کرونا نیز گفت: همه ما می‌دانیم که کرونا یک ویروس است. یکی از مهمترین مسائلی که مردم باید بدانند این است که آنتی بیوتیک‌ها به هیچ عنوان روی ویروس‌ها موثر نیستند و اساسا قابلیت شناسایی و پیدا کردن ویروس را ندارند که بتوانند روی آن تاثیرگذار باشند.
 
وی عنوان کرد: برای درمان سرماخوردگی‌های ویروسی نیز نمی‌توان از آنتی بیوتیک استفاده کرد، چون در بدن مقاومت میکروبی ایجاد می‌کند.
 
دکتر افرازی یادآور شد: بیمارانی که به هر دلیل نمی‌توانند از خانه خارج شوند می‌توانند با شماره تلفن ۱۹۰ تماس و با کارشناسان دارویی مشورت کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر