شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۱۷۸۲
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۵

فکرشهر: کتاب "حامیان و حافظان میراث مکتوب " به قلم "عبدالحمید قیصری" منتشر و صبح امروز در آیینی در بوشهر معرفی شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این آیین گفت: رسالت نویسندگان متعهد  و صاحب قلم برای ثبت فرهنگ هر جامعه‌ای دارای اهمیت و ارزشمند است و در این کتاب تاریخچه فرهنگی بوشهر در حوزه کتاب و کتابخانه مستند نگاری شده‌است.

آنیتا مظفری افزود: عبدالحمید قیصری از فعالان پیشکسوت عرصه فرهنگ در استان بوشهر است که حاصل تجربه چندین ساله خود را برای ثبت بخشی از تاریخ فرهنگی بوشهر در زمینه کتاب و کتابخوانی ارائه کرده‌است.

نویسنده  کتاب حافظان و حامیان میراث مکتوب گفت: اطلاعات این کتاب در مدت چندین سال جمع‌آوری شده و دستاورد سال‌های عمر و تجربهخدمتم در مجموعه گسترده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر است.

قیصری ادامه داد: بخش عمده‌ این اثر به تاریخ تاسیس اولین کتابخانه‌ها بر اساس اسناد و اطلاعات دریافت شده از مرکز اسناد ملی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اختصاص دارد.

وی اضافه کرد: پایتخت کتاب، کتاب چیست، کتابخانه، قوانین و آیین نامه‌ها، مسئولان و کارکنان کتابخانه‌ها، از وزارت فرهنگ و هنر تا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آمار کتابخانه‌ها عنوان فصل‌های این کتاب است.

این نویسنده بوشهری  یادآور شد: کتاب حامیان و حافظان میراث مکتوب را انتشارات تات در ۴۴۹ صفحه چاپ و منتشر کرده‌است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر