شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: دادگاه حقوق بشر اتحادیه اروپا امروز (چهارشنبه) با برگزاری نشستی نام جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را از لیست "سازمان‌های تروریستی" خود خارج کرد.به گزارش فکرشهر از ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، دادگاه حقوق بشر اروپا امروز دستوری را مبنی بر حذف نام حماس از فهرست «سازمان‌های تروریست‌» در اروپا صادر کرد. آنها درخصوص دلیل این اقدام گفتند که روند درج نام حماس در این فهرست براساس استانداردها و معیارها در اتحادیه اروپا صورت نگرفته است.
کد خبر: ۸۲۶۳
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۷

فکرشهر: دادگاه حقوق بشر اتحادیه اروپا امروز (چهارشنبه) با برگزاری نشستی نام جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را از لیست "سازمان‌های تروریستی" خود خارج کرد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، دادگاه حقوق بشر اروپا امروز دستوری را مبنی بر حذف نام حماس از فهرست «سازمان‌های تروریست‌» در اروپا صادر کرد. آنها درخصوص دلیل این اقدام گفتند که روند درج نام حماس در این فهرست براساس استانداردها و معیارها در اتحادیه اروپا صورت نگرفته است.

شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: با وجود اینکه این دستور الزام‌آور نیست، اما ضربه سیاسی شدیدی را به اسرائیل وارد می‌کند.

تصمیم "دادگاه حقوق بشر اتحادیه اروپا" درباره حماس در حالی اعلام شده است که "کمیسیون اتحادیه اروپا" می‌گوید، این اتحادیه قصد ندارد که حماس را از لیست "سازمان‌های تروریستی" خارج کند.

با قرار گرفتن نام حماس در این لیست در سال 2003، کشورهای اروپایی تاکنون حق برقراری تماس یا ارتباط با حماس را نداشتند.

جنبش حماس این اقدام اتحادیه اروپا را ستود و آن را گامی درست و سنجیده خواند.

در همین راستا، موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی حماس گفت: حذف نام حماس از لیست تروریستی اتحادیه اروپا یک پیروزی برای حامیان حقوق ملت فلسطین در زمینه مقاومت و همچنین حامیان آزادی و رهایی از چنگال اشغالگران به شمار می‌رود.

موسی ابومرزوق از تمامی ستمگران به ملت فلسطین و آنانی که جنبش‌های مبارز را تروریست می‌خوانند، درخواست کرد تا موضع خود را تصحیح کنند. وی تصریح کرد: ظلم هرگز دوام نخواهد داشت و ملت فلسطین به رغم آن همه رنج و محنت حتما پیروز خواهد شد.

عضو دفتر سیاسی حماس یادآور شد: نام حماس ظالمانه در لیست تروریست‌ها گنجانده شد. ما همواره خواستار تغییر این نگرش ظالمانه بودیم زیرا این اقدام که در سال 2003 علیه حماس صورت گرفت، قانونی نیست و با قوانین اتحادیه اروپایی تضاد دارد.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از اتحادیه اروپا درخواست کرد تا مجددا نام حماس را در فهرست "تروریستی" قرار دهد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به این اقدام اتحادیه اروپا، از این اتحادیه خواست هرچه سریعتر نام حماس را به لیست تروریستی اتحادیه بازگرداند. وی مدعی شد: حماس یک گروه تروریستی است که نابودی اسرائیل بخشی هدف اصلی از تاسیس آن است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر