يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۲۸۷۸
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶

فکرشهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: واحد‌هایی که سیمان عرضه نمی‌کنند، افزون بر اینکه به تعزیرات معرفی می‌شوند، سهمیه سیمانشان هم قطع خواهد شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، سید حسین حسینی در گفتگو با بخش خبری سیمای بوشهر با اشاره به کمبود سیمان در استان به علت مشکلات پیش آمده در تامین گاز و برق کارخانه‌های تولید سیمان بیان کرد:  با هماهنگی صورت گرفته، شرکت توانیر برق کارخانه سیمان کنگان را تامین کرد و بخشی از گاز مورد نیاز هم فراهم شده است.
 
وی ادامه داد: بخش دیگر از انرژی مورد نیاز این کارخانه هم از طریق مازوت تامین می‌شود و بر همین اساس سیمان کارخانه ساروج کنگان از امروز وارد بازار می‌شود.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تاکید کرد: بازار سیمان با توجه به تمهیداتی که دولت در نظر گرفته برای اینکه مازوت با قیمت گاز در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد و شرکت توانیر، برق را تامین کند، به‌زودی به روال قبل باز می‌گردد.
 
وی عنوان کرد: با توجه به کمبود سیمان در استان، تصمیم کارگروه تنظیم بازار استان هم این بود که صادرات محدود شود و کارخانه‌های استان نیاز داخل استان را تامین کنند.
 
حسینی با تاکید بر شناسایی واحد‌های متخلف توزیع سیمان افزود: واحد‌هایی که سیمان عرضه نمی‌کنند، افزون بر اینکه به تعزیرات معرفی می‌شوند، سهمیه سیمانشان هم قطع خواهد شد.
 
وی بیان کرد: قیمت مصوب سیمان افزایش نیافته است و هزینه‌ای که به قیمت سیمان افزوده می‌شود شامل هزینه حمل، سود عاملیت و مالیات بر ارزش افزوده است.
 
حسینی ادامه داد: از سوی دیگر سیمان مشمول اعلام موجودی است و جابه‌جایی و عرضه خارج از شبکه آن تخلف به شمار می‌رود. بر همین اساس، گشت‌های مشترکی با تعزیرات حکومتی برای نظارت بر واحد‌های عرضه کننده صورت می‌گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر