يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۳۵۱۸
سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: بارش‌ها در استان امسال ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش داشته که لازم است مردم برای برای پیشگیری از کمبود آب در تابستان همکاری کنند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عبدالحمید حمزه‌پور بیان کرد: بارش باران نسبت‌به پارسال بین ۵۰ تا ۶۰ درصد کمتر شده و شهرستان‌های جنوبی بارش اندکی در حد صفر داشته‌اند. در حالی که با توجه به وجود برخی چاه‌های محلی بارش باران تاثیر مهمی در آبدهی این چاه‌ها دارد.
 
وی با تاکید بر برنامه‌ریزی جامع برای جلوگیری از مشکل در شهر‌ها و روستا‌های استان در تابستان، افزود: در این زمینه اقدامات مهمی تدوین شده و با توجه به فرصت اندک تا فصل گرما، باید این ایام با حداقل مشکل پشت سرگذاشته شود و لازم است طرح‌ها عملیاتی شود.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با تاکید بر اجرای طرح‌های اضطراری گفت: باید اجرای طرح‌ها تا رسیدن به فصل گرما مورد توجه قرار بگیرد تا مشکل مردم در کوتاه‌ترین زمان برطرف شود.
 
وی عنوان کرد: برای تأمین آب آشامیدنی، سه برنامه راهبردی را برای سه مقطع زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در نظر گرفته‌ایم. برای مقطع کوتاه مدت با توجه به گرمای هوای فصل تابستان و افزایش مصرف آب، باید برای تامین نیاز مردم در این شرایط تدبیر شود به گونه‌ای که مردم کمبودی را حس نکنند، اما این امر بدون مشارکت همگان و تلاش در بهره وری و مصرف صحیح و بهینه آب ممکن نیست.
 
حمزه پور، قطع انشعابات غیرمجاز آب را در اولویت دانست و عنوان کرد: وظیفه شرکت آب وفاضلاب تامین آب آشامیدنی مردم شهر‌ها و روستا‌ها است و هیچ وظیفه‌ای در تامین آب کشاورزی و صنعت نداریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر