شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۵۴۹۳
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: با توجه به اعلام رنگ نارنجی شهرستان در رنگ‌بندی جدید ستاد ملی مقابله با کرونا، تردد خودروهای غیربومی به این شهرستان تا ۱۵ فروردین ممنوع است و از ورود آنها ممانعت می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، غلامرضا مهرجو صبح سه شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان گناوه اظهار داشت: با اجرای طرح جامع هوشمند و اعمال محدودیت‌های کرونایی در آذر امسال، روند ابتلاء و بستری در این شهرستان به طور محسوسی کاهش یافت اما با عادی‌انگاری و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، روند ابتلاء و بستری از ثابت به حالت صعودی تغییر کرده است.

فرماندار گناوه افزود: در شرایط فعلی حفظ و مراقبت از سلامت مردم اولویت اول ما است و تمام امکانات و ظرفیت‌های شهرستان باید در این راستا بسیج، تجهیز و به کار گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه حضور و جابجایی جمعیت در شهرستان دغدغه و نگرانی جدی است گفت: وضعیت شهرستان طبق آخرین رنگ بندی وزارت بهداشت، نارنجی اعلام شده است و موارد بستری و ابتلاء در شهرستان بالا است.

فرماندار گناوه تصریح کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان به سرعت در حال کاهش است که نتیجه آن نیز سیر صعودی ابتلاء و فوتی‌های ناشی از کرونا در این شهرستان است.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های خدمات درمانی در شهرستان محدود است و بیش از یکسال از درگیری بی وقفه کادر درمان و حوزه سلامت در شرایط سخت با این بیماری می‌گذرد و بنابراین تا رسیدن به مرحله عمومی و فراگیر واکسیناسیون باید مردم و مسئولان در کنار هم باشند تا وضعیت از این بدتر نشود.

مهرجو خاطرنشان کرد: شهرستان گناوه در سال‌های گذشته پذیرای مسافران از سراسر کشور بوده است اما در شرایط فعلی تردد و جابجایی جمعیت آثار و نتایج زیان باری در شیوع بیماری کرونا خواهد داشت لذا از هموطنان درخواست می‌شود که به این شهرستان سفر نکنند.

وی با تقدیر و تشکر از همراهی مردم و صنوف مختلف در همکاری با ستاد مقابله با کرونا گفت: از همه مردم درخواست می‌شود در آستانه سال جدید به منظور حفظ سلامت خود و دیگران در رعایت پروتکل‌ها بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی با مسئولان همکاری کنند و از تشکیل تجمعات و دور همی های غیر ضروری به جد اجتناب کنند.

وی گفت: همه ظرفیت‌های شهرستان باید برای مقابله با کرونا و اجرای دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا به کار گرفته شود تا وضعیت شهرستان بهبود یابد.

فرماندار گناوه یادآور شد: مقررات و ضوابط مربوط به وضعیت نارنجی در شهرستان با جدیت اعمال شود در همین راستا گروه‌های شغلی ۳ و ۴ تعطیل و در گروه‌های شغلی ۱ و ۲ نظارت‌ها تشدید خواهد شد.

وی عنوان کرد: اعمال مقررات سختگیرانه بر تشییع جنازه‌ها و آرامستان ها و جلوگیری از برپایی چادر در سطح مراکز تفریحی و سواحل توسط شهرداری‌ها انجام شود.

وی گفت: تردد خودروها با پلاک‌های غیربومی از ۲۶ اسفندماه سال جاری تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ به شهرستان گناوه ممنوع است و بر همین اساس تمامی مبادی ورودی و خروجی‌ها کنترل می‌شود و از ورود این خودروها به شهرستان جلوگیری خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر