جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۸۶۰۷۹
دوشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲

فکرشهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه گفت: ۴۰ تن پسماند عادی در قالب طرح پاکسازی سواحل پارک ملی نایبند جمع آوری شد که بخشی از پسماندها حاصل فعالیت گردشگری است و بخشی نیز از شناورها و جریان‌ها دریایی نشات می‌گیرد.

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان بوشهر روز دوشنبه به نقل از مصطفی موذنی افزود: براساس تفاهم‌نامه بین اداره کل حفاظت از محیط زیست استان بوشهر و پتروشیمی جم پاکسازی سواحل پارک ملی دریایی نایبند از آبان تا اسفند ۱۳۹۹ به صورت دوره ای انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: بیشتر پسماندهای جمع آوری شده از نوع پلاستیک و بخش دیگر ادوات صیادی است و این پسماندها پس از جمع آوری تحویل سیمی تریل سازمان منطقه ویژه می‌شود تا به لندفیل کنگان منتقل شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه ادامه داد: این پاکسازی در چهار منطقه اجرا شده است که از ابتدای جنگل حرا تا روستای هاله به طول هشت و نیم کیلومتر، عرض ابتدای جنگل حرا تا ساحل به طول نزدیک به سه کیلومتر، از روستای هاله تا بعد از دماغه صخره‌ای نایبند به طول ۱۳ کیلومتر و محوطه اطراف انجیر معابد به مساحت ۵۰ هکتار را در بر می‌گیرد.

موذنی یادآور شد: طرح پاکسازی سواحل پارک ملی دریایی نایبند از سال ۹۸ تاکنون اجرا شده است و در سال ۱۴۰۰ نیز حوزه این فعالیت به سواحل پارک ملی دریایی دیرنخیلو نیز گسترش می‌یابد که کمک بسیاری به زیبایی سیمای سواحل این منطقه کرده است.

وی گفت: در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی و اجرای مفاد تفاهمنامه یاد شده تاکنون سه تابلو با مظمون محیط زیستی و ۲۴ سطل زباله چوبی در سواحل پارک ملی دریایی نایبند نصب شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر