جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۶۳۹۸
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲

فکرشهر: مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر : فصل چیدن پشم گوسفندان در استان آغاز شده است و سالانه ۵۰۰ تن پشم در استان تولید می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، محمدصادق یزدانشناس بیان کرد: در این استان بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین وجود دارد که در قالب واحد‌های صنعتی، روستایی و عشایری پرورش داده می‌شوند.

وی افزود: از این تعداد، حدود یک میلیون راس، دام سبک شامل ۳۸۵ هزار راس گوسفند و بره، و حدود ۶۲۰ هزار راس بز و بزغاله هستند.

یزدان شناس گفت: یکی از محصولات اصلی در حوزه پرورش گوسفند که می‌تواند نقش مهمی در درآمدزایی دامدار داشته باشد، پشم است. این محصول چنان مهم است که بر خلاف دیگر دام‌ها که بر اساس تولید شیر و گوشت تقسیم بندری می‌شوند، گوسفندان را بر اساس تولید پشم و ظرافت آن تقسیم بندی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه زمان پشم چینی متناسب با شرایط آب وهوایی در هر منطقه‌ای متفاوت است، افزود: در استان بوشهر فصل چیدن پشم از اواخر اسفند تا اوایل اردیبهشت است، البته بیشتر پشم‌ها در فروردین چیده می‌شود.

یزدان شناس میانگین تولید پشم به ازای هر راس گوسفند را در استان بوشهر ۱.۲ تا ۱.۳ کیلوگرم عنوان کرد که نسبت به میانگین جهانی که ۲.۵ تا ۵ کیلوگرم است، کم است.

وی گفت: با توجه به اینکه در استان صنایع ریسندگی نداریم، پشم تولید شده به خارج استان از جمله استان‌های فارس خوزستان و کرمانشاه فرستاده می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر