دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۷۶۸۱
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۱

فکرشهر: رئیس هیات قایقرانی استان بوشهر گفت: با هدف تقویت و توسعه رشته کایت بردینگ در بوشهر، نخستین سری تجهیزات فرمولاکایت شامل دو ست مورد تایید فدراسیون جهانی بادبانی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس به ارزش چهار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی خریداری شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رشته کایت بردینگ به عنوان زیرمجموعه فدراسیون جهانی بادبانی، یکی از رشته‌های حاضر در المپیک ۲۰۲۴ پاریس خواهد بود و ورزشی مهیج و سطح آبی است که ترکیبی از بادبانی، موج سواری و ژیمناستیک به شمار می‌رود.

مهدی زارعی افزود: اکنون در بوشهر ۴۵ نفر در این رشته به صورت حرفه‌‏ای فعالیت دارند که کار آموزش آنها نیز در این بندر صورت گرفته است.

وی بیان کرد: با توجه به در پیش بودن بازی‌های آسیایی هانژو ۲۰۲۲ چین و المپیک ۲۰۲۴ پاریس باید بتوان از این فرصت ارزشمند استفاده و وارد عرصه رویدادهای بین المللی شد.

زارعی اظهار داشت: به همین منظور با برنامه ریزی‌های صورت گرفته پیش‏‌بینی شده با برگزاری اردوهای تمرینی در داخل و خارج از کشور، برگزاری مسابقات در کلاس‌های مختلف کایت بردینگ در سال ۲۰۲۱ ، دو ورزشکار برتر حوزه خلیج فارس با استفاده از این تجهیزات به مسابقات بین‌المللی در سال ۲۰۲۲ اعزام شوند.

وی ادامه داد: از شهرداری بوشهر نیز انتظار است با تقویت زیرساخت‌های مجموعه آموزشی در جوار پارک تلویزیون بوشهر مانند حمام و سرویس زمینه را برای توسعه این رشته در بوشهر فراهم کند.

زارعی افزود: داوطلبان فعالیت در این رشته می‏‌توانند با مراجعه با سایت آموزشی نسبت به آغاز فعالیت خود و دریافت آموزش‌‎های لازم اقدام کنند.

وی اظهار داشت: با هدف بزرگداشت روز ملی خلیج فارس یک رویداد بین المللی نیز پیش‎ بینی شده بود که با توجه به محدودیت‌‏های کرونایی تنها در سطح ملی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر