سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۶۱۳
سه‌شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۶

فکرشهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: یکهزار و ۲۰۰ تن برنج هندی تنظیم بازار با قیمت هر کیسه ۱۰ کیلوگرمی ۱۸۵هزار تومان در این استان توزیع شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سید حسین حسینی روز سه‏‌شنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار استان بوشهر افزود: ۵۰۰ تن سهمیه مازاد نیز به استان بوشهر اختصاص پیدا کرده‌است که با ساز و کار قبلی براساس ضریب جمعیتی شهرستان‌ها از طریق تعاونی کارکنان دولت، دستگاه‏‎‌های اجرایی و اصناف توزیع می‏‌شود.

وی بیان کرد: سهم واحدهای صنفی آسیب دیده از کرونا نیز به میزان ۸۰ تن برنج از طریق اصناف توزیع خواهد شد و در قالب طرح کاسبان امین نیز ۱۸۰ تن برنج تنظیم بازار در اختیار خرده‌‏فروشان مرکز بوشهر قرار گرفته است.

حسینی ادامه داد: سهمیه روغن استان بوشهر نیز یکهزار و ۷۰۰ تن است که در حال جذب است و روغن در فروشگاه‌‎ها به وفور یافت می‏‌شود.

حسینی اظهار داشت: علاوه براین یکهزارو ۷۰۰ تن سهمیه شکر ماه رمضان استان بوشهر نیز اکنون در حال بسته بندی و توزیع است و با ۵۰۰ تن مازاد جذب شده این میزان به ۲ هزار و ۲۰۰ تن افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در ارتباط با میوه شب عید نیز ۱۲۲ تن سیب اصفهان و ۱۷۵ تن پرتقال تامسون شمال در استان بوشهر توزیع شد که در تعادل‏‎ سازی قیمت‏‌ها نقش موثری ایفا کرد.

وی افزود: توزیع میوه شب عید به گونه‌‏ای بود که با مدیریت مطلوب توزیع استان بوشهر کمبود یا مازاد سیب و پرتقال تنظیم بازار در این استان ایجاد نشد.

حسینی در ارتباط با افزایش قیمت برخی کالاها  عنوان کرد: قیمت محصولات شیرینی و شکلات به سبب افزایش قیمت شکر، ۱۵ درصد و قیمت مواد لبنیاتی نیز در استان بوشهر ۳۴ درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: حبوبات وارداتی در این استان نیز به دلیل محدودیت‌‏های وارداتی حدود ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

حسینی با اشاره به کاهش قیمت برخی از اقلام تره‎‌بار در استان بوشهر یادآور شد: قیمت گوجه فرنگی، خیار بوته‌‏ای و درختی در بازار این استان به ترتیب۳۱، ۲۰ و ۱۴ درصد کاهش داشته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر