دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۸۳۸
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۳

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از سرمایه‌گذاری چهار هزارمیلیاردی در سدسازی این استان خبر داد و گفت: آورد رودخانه‌های استان بوشهر نسبت به سال قبل ۱۰ درصد کاهش‌یافته است.

به گزارش فکرشهر از مهر، علی محمدی اظهار داشت: ۷۴۰ میلیون مترمکعب آورد رودخانه‌های استان بوشهر در نیمه نخست سال آبی ثبت‌شده است.

وی از ساخت هفت سد در استان خبر داد و گفت: در اجرای طرح‌های سدسازی برای تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعت استان بوشهر افزون بر چهار هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر اظهار داشت: نهضت سدسازی در استان بوشهر ادامه دارد و در نقاط مختلف استان بوشهر طرح‌های سدسازی برای تأمین آب موردنیاز در بخش کشاورزی، صنعت و شرب استان بوشهر اجرا و فعال است.

آبگیری ۳ سد

وی از آبگیری و یا افتتاح بخشی از سدهای استان خبر داد و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی امسال سدهای اخند عسلویه، ارغون دشتستان و خاییز تنگستان آبگیری و افتتاح می‌شود که نقش مهمی در حل مشکلات آب شرب، کشاورزی و صنعت نقاط مختلف استان بوشهر دارد.

محمدی گفت: سد خاییز تنگستان در نیمه نخست امسال وارد مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد و تأمین آب ۶۷۰ هکتار از اراضی نخل‌های زیر پوشش شبکه آبیاری اهرم از ویژگی این سد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر افزود: سدهای باغان و دشت پلنگ از محل اعتبارات فاینانس خارجی اجرا می‌شوند.

تسریع در سد دالکی

وی تصریح کرد: سد دشت پلنگ باهدف تأمین آب آشامیدنی، صنایع و کنترل سیلاب‌های رودخانه دشت پلنگ و بهبود زمین‌های کشاورزی پایین‌دست جنوب استان بوشهر طراحی‌شده است.

محمدی بیان کرد: سد باغان نقش ویژه‌ای در تأمین آب آشامیدنی بخش ریز جم و آب بخش کشاورزی شهرستان دشتی دارد که انتظار می‌رود در سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: سد دالکی در دشتستان با پیگیری‌های انجام‌شده روند اجرایی آن تسریع یافته که امید می‌رود بر اساس برنامه تعیین‌شده آبگیری شود.

پیشرفت ۸۹ درصدی سد ارغون

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر افزود: سدهای اخند و ارغون برای تأمین آب شرب مردم در عسلویه و کلمه دشتستان است.

وی از پیشرفت فیزیکی ۸۹ درصدی سد ارغون کلمه خبر داد و تصریح کرد: این سد در فصل تابستان به بهره‌برداری می‌رسد و نیاز آب شرب ساکنان شهر کلمه دشتستان به نقطه پایدار می‌رساند.

محمدی از پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی سد اخند خبر داد و بابیان اینکه تا شهریورماه بدنه آن تکمیل می‌شود اضافه کرد: سد اخند در شهرستان عسلویه برای مصارف آشامیدنی، کشاورزی و تغذیه آبخوان پایین‌دستی است و کل اعتبار موردنیاز این پروژه ۳۵۰ میلیارد ریال برآورد شده و تاکنون ۱۵۰ میلیارد ریال آن تخصیص‌یافته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر