شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
کد خبر: ۸۹۱۳۱
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰

فکرشهر: دو طرح مهم صنعت پتروشیمی کشوراکسیر حلال و سبلان در ارتباط زنده تصویری با رئیس جمهور در عسلویه به بهره برداری رسید.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، مدیر‌کنترل‌تولید‌شرکت‌ملی‌صنایع پتروشیمی گفت: این طرح‌ها با گذر از تحریم‌های سخت و ظالمانه با توان و ظرفیت مهندسی ایرانی ساخته شده است.

سید جلال میرهاشمی اظهار داشت: با افتتاح این دو طرح سالانه حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن به ظرفیت تولید صنعتی کشور اضافه می‌شود.

وی افزود: پتروشیمی سبلان با سرمایه‌گذاری۴۰۶ میلیون دلار و با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و۶۵۰ هزارتن متانول، خوراک موردنیاز خود را به میزان یک‌میلیون‌تن از پتروشیمی‌دماوند تأمین می‌کند که پیش بینی می‌شود سالانه ۴۱۲ میلیون‌دلار در سال برای کشور درآمد‌زایی داشته باشد.

میرهاشمی گفت: این طرح پتروشیمی هشتمین طرح متانول کشور است که با بهره‌برداری از آن ظرفیت تولید این محصول استراتژیک به ۱۱ میلیون تن در سال افزایش می‌یابد.

وی در خصوص دیگر طرح اکسیر حلال عسلویه هم گفت: این طرح با ۱۰۰‌درصد سرمایه‌گذاری شرکت پتروشیمی تخت‌جمشید عسلویه و با اعتبار ۴۸میلیون‌دلار ساخته شده که سالانه از فروش محصولات این شرکت ۴۰میلیون دلار سود نصیب کشور می‌شود.

میرهاشمی با بیان اینکه این طرح پتروشیمیایی به منظور تولید محصولات با ارزشی، چون هگزان‌نرمال و پنتان راه‌اندازی شده‌است افزود: از هگزان تولیدی، در صنایع واحد‌های تولیدِ پلی‌اتیلن‌سنگین، و روغن‌کشی، دارویی و صنعتی استفاده می‌شود. همچنین از پنتان هم در صنایع پتروشیمی بعنوان عامل پف‌زا در پلی استایرن انبساطی، حشره‌کش و صنایع تولید شوینده، بکاربرده‌می‌شود.

وی بیان کرد: شرکت اکسیرحلال سالانه باید ۲۶۰هزارتن رافینت از پتروشیمی نوری دریافت کند تا بتواند از این ماده اولیه، به ترتیب ۴۰ و ۱۰ هزارتن محصولات با ارزشی، چون هگزان و پنتان تولید کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر