يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۹۵۸۱
پنجشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳

فکرشهر: رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در بوشهر گفت: تا کنون ۲۵ هزار خانواده زندانی در سامانهحمایت نام نویسی کرده اند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، محمد مهدی حاج محمدی در سفری یک روزه به بوشهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: یکی از اولویت‌های مهم حمایت از خانواده‌های زندانیان است و در همین راستا سامانه‌ای تحت عنوان حمایت راه اندازی شده است.

وی افزود: خدمت به زندانیان و خانواده آنان از جمله وظایف این سازمان در دستگاه قضایی است؛ البته اهتمام در اجرای ماموریت حفظ و ارتقای امنیت و آسایش شهروندان با در حبس نگهداشتن افرادی که در امنیت آن‌ها مخاطره ایجاد می‌کنند نی از جمله وظایف و ماموریت‌های این سازمان است.

حاج محمدی بیان کرد: کم هزینه‌ترین و موثرترین راه اصلاح مجرمان، نوع رفتار زندانبانان است و اگر زندانیان احساس کنند که ما خیرخواه آن‌ها هستیم و این مهم را از اعمال و رفتار ما درک کنند، در سازمان زندان‌ها در نیل به ماموریت سترگ تربیت و اصلاح مجرمان و زندانیان به توفیق می‌رسیم.

وی اضافه کرد: مردم انتظار دارند سازمان زندان‌ها در کنار نگهبانی، زندانبان‌های خوبی نیز باشیم و برای احیا، نجات، توانمندی و بازسازی مددجویان اقدام کنیم و تنها نگهبان آن‌ها نباشیم.

حاج محمدی تاکید کرد: زندانبان خوب ضمن تلاش برای نجات و احیای زندانی باید مراقب حقوق خانواده او نیز باشد.

وی اضافه کرد: با هدف جلب حمایت‌های مردمی و بخش خصوصی و سایر آحاد جامعه پویش "پنجره فولاد" در کشور راه اندازی شده و در قالب این پویش به عشق امام رضا (ع) ماهانه هشت هزار تومان به قصد حمایت از خانواده زندانیان پرداخت شود که در این ارتباط کارکنان سازمان زندان‌ها پیشگام بوده اند.

حاج محمدی اشتغال زندانیان را از دیگر برنامه‌های سازمان زندان‌ها و اقدامات تربیتی عنوان کرد و گفت: در زمان حاضر ۵۴ درصد از زندانیان واجد شرایط مشغول به کار هستند که براساس تاکید رئیس قوه قضائیه این آمار باید به ۸۰ درصد افزایش یابد.

وی یادآور شد: برای تحقق این سیاست همکاری بخش خصوصی ضروری است.

در سفر رئیس زندان‌های کشور دو زندانی جرایم عمد و ۸ زندانی جرایم غیر عمد با ۲۶۴ میلیون تومان جریمه مالی آزاد شدند.

حاج محمدی افزود: برای سالجاری قرار است ۲۰هزار پابند الکترونیکی برای زندانیان واجد شرایط تولید و به کارگیری شود. پابند الکترونیکی همان حبس تحت مراقبت الکترونیکی است که تلاش می‌شود به این صورت کمترین آسیب متوجه خانواده زندانی شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر