جمعه ۰۴ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۹۶۶۶
شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸

فکرشهر: رئیس مرکز تحقیقات طب گرمسیری و عفونی خلیج فارس بوشهر گفت: با فراهم شدن شرایط و زیرساخت‌های لازم از هفته‌های آینده مرحله سوم طرح کارآزمایی واکسن "کووایران برکت" در این استان اجرا می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، دکتر کتایون وحدت روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اهمیت این پروژه از عموم شهروندان علاقه‌مند درخواست می‌شود تا به شکل داوطلب برای به سرانجام رسیدن این طرح ملی مشارکت کنند.

وی با اشاره به اثربخشی بالای این واکسن در برابر ویروس کرونا اضافه کرد: برای سرعت بخشی در تکمیل فاز تحقیقاتی واکسن ایرانی برکت، داوطلبان مشارکت در این طرح می‌توانند با سامانه تلفنی ۴۰۳۰ تماس حاصل کرده و با استفاده از سامانه پیام‌رسان آی گپ (#۱۰*۴۰۳۰*) در این طرح شرکت کنند.

وحدت اضافه کرد: پس از غربال‌گری اولیه، با افراد داوطلب واجد شرایط تماس گرفته و زمان و مکان دقیق حضور آنان برای انجام معاینه‌ها و آزمایش‌های اولیه مشخص و ابلاغ می‌شود.

متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بر اساس پروتکل اعلامی وزارت بهداشت، افراد ۱۸ تا ۷۵ سال که دارای بیماری مزمن کنترل نشده مانند دیابت، زنان باردار، افرادی که در زمان حاضر درگیر با کرونا باشند و مواردی از این قبیل امکان حضور در این مطالعات را ندارند، اطلاعات تکمیلی از طریق سامانه ۴۰۳۰ و همچنین سامانه پیام‌رسان آی گپ در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی با نام «کُوو ایران برکت» روز سه شنبه (نهم دی ماه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری روی سه داوطلب آغاز شد.

تزریق نخستین مرحله واکسن ایران کوو برکت بین داوطلبان در قالب فاز اول تست انسانی واکسن ایرانی انجام شد و ۵۶ داوطلب این مرحله ۲ دوز واکسن خود را دریافت کردند و تزریق آخر واکسن هم ۳۰ بهمن ماه به آخرین داوطلب این مرحله انجام شد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده فاز دوم این واکسن از اواخر اسفند ماه سال آغاز و در این مرحله ۲۸۰ داوطلب وارد این طرح مطالعاتی شدند.

مطالعات بالینی مرحله سوم واکسن «کوو ایران برکت» پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ آغاز و در مراسم آغاز این مرحله، واکسن به سه داوطلب شامل عضو ستاد ملی مقابله با کرونا، نماینده مردم سیستان و بلوچستان و رئیس کمیسیون بهداشت مجلس و یک استاد بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی تهران تزریق شد.

پیش بینی می‌شود تا اواخر خرداد ۱۴۰۰ تزریق واکسن ایرانی کرونا به نام کوو ایران برکت به ۲۰ هزار داوطلب مرحله سوم تست انسانی انجام و این مرحله به پایان برسد.

مرحله سوم تست انسانی این واکسن در ۶ شهر تهران، بوشهر، شیراز، کرج، مشهد و اصفهان در حال انجام است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر