جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
گزارش «فکرشهر» از نشست شهردار خارگ با اصحاب رسانه
فکرشهر ـ سید فریور موسوی: روز گذشته، مهندس عبدالحمید صفایی، شهردار خارگ پذیرای اصحاب رسانه و اهالی مطبوعات بود تا در محفلی خودمانی، گزارشی ازعملكرد چهار ساله حضورش در این مدیریت را ارائه نماید...
کد خبر: ۸۹۹۳۶
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵

فکرشهر ـ سید فریور موسوی: روز گذشته، مهندس عبدالحمید صفایی، شهردار خارگ پذیرای اصحاب رسانه و اهالی مطبوعات بود تا در محفلی خودمانی، گزارشی ازعملكرد چهار ساله حضورش در این مدیریت را ارائه نماید. 

به گزارش «فکرشهر»، صفایی در ابتدای سخنانش ضمن خوش آمد گویی به اصحاب رسانه گفت: بنا به دلایل مختلف نتوانستیم زودتر از این زمان در خدمتتان باشیم. 

شهردار خارگ كه چهار سال پیش با آرای قاطع اعضای شورای اسلامی این جزیره از وحدتیه به ساختمان اداره شهری خارگ وارد شد، سابقه ١٥ سال مدیریت شهرداری را در كارنامه خود به یدك می كشد و اینك، در محفلی گرم و صمیمانه پذیرای اهالی خبر و رسانه این جزیره بود.

وی گفت: زمانی كه آمدم در سال ١٣٩٦، شهرداری حدود یازده میلیارد و پانصد میلیون تومان بدهی داشت و موجودی شهرداری فقط  ٢٩ میلیون تومان بود.

شهردار خارگ ادامه داد: در ابتدا، رای پرونده شركت هواپیمایی نفت را كه یكی از پرحاشیه ترین پرونده های مالی شهرداری بود، در دیوان عدالت اداری به نفع شهرداری و شهروندان خارگی تغییر دادیم كه در این راه بایستی از مهندس عباس اسدروز كه در آن زمان سرپرست شركت پایانه های نفتی ایران بود و یكایك اعضای شورای شهر تقدیر و تشكر نمایم كه بسیار كمك حال من بودند و این را بایستی بگویم كه رای این پرونده به ضرر ما صادر شده بود.

عبدالحمید صفایی افزود: تنها دو ماه از عمر خدمتی من در شهرداری خارگ گذشته بود كه طرح جامع شهری خارگ هم به اصلی ترین پیگیری شهرداری و تیم كاری ما اضافه شد.

وی گفت: غسالخانه خارگ كه یكی از معضلات مردم خارگ بود را افتتاح کرده و به بهره برداری رساندیم.

شهردار خارگ اظهارداشت: از مشكلات دیگر خارگ، نبود ساختمان مدیریت بحران بود كه آن را نیز به بهره برداری رساندیم. 

عبدالحمید صفایی ادامه داد: از دیگر كارهای ماندگار شهرداری پروژه ساخت سردخانه شهری بود كه دغدغه های نبود آذوقه شهروندان در زمان خرابی وضعیت هوا، با ساخت آن مرتفع شد. 

صفایی گفت: از سال ١٣٤٨ تا سال ١٣٩٦، بودجه كشوری شهرداری رقمی معادل بر یك میلیارد و هشتصد و شصت میلیون تومان بود كه با پیگیری های مستمر و كار شبانه روزی، این مبلغ را به پنج میلیارد تومان افزایش دادیم؛ یعنی حدود دو برابر و نیم؛ معادل ٤٨ سال گذشته. 

وی بیان كرد: از دیگر پروژه های خوب شهرداری، پروژه شهربازی سرپوشیده خارگ است. به جرات می توان گفت در هیچ شهرداری در سطح استان بوشهر، شهربازی مسقف و سرپوشیده وجود ندارد اما با همت و با همیاریعزیزان شورای شهر، این پروژه در حال ساخت و سازاست كه در نوع خود بی نظیر است.

صفایی ادامه داد: ما توانستیم ٩ هزارمتر زمین را از اداره كل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برای شهرداری خارگ دریافت كنیم كه پنج هزار متر آن را به ساخت پارك آبی گردشگری اختصاص دادیم که حدود ٦٠ درصد پیشرفت فیزیكی داشته است و چهار هزار متر آن را هم به ساخت استخر اختصاص داده ایم.

مهندس عبدالحمید صفایی درباره عملكرد دیگرشهرداری متبوعه اش گفت: نماد هر شهر، نمای ساختمان شهرداری آن است كه در این میان ما توانسته ایم با هزینه های خوب و معتدل، ساختمان شهرداری را بهسازی و مرمت نماییم تا میهمانانی كه به خارگ وارد می شوند، نمای خوب شهرداری را ببینند.

وی افزود: از دیگر كارهایی كه به چشم نیامد، چارترینگ كشتی مسافربری «سوروبندر» برای تردد شهروندان بود كه در طول یك سال گذشته، رقمی بالغ بر یك میلیارد تومان یارانه مابه التفاوت قیمت بلیط در قبال مردم به مالك كشتی پرداخت نمودیم كه در این رابطه باز هم از تلاش شورای شهرمان تشكرمی كنم.

عبدالحمید صفایی درباره اختصاص حق آلایندگی به شهرداری و مردم خارگ نیز گفت: سال گذشته حدود ١٢ میلیارد تومان بابت حق آلایندگی از سوی شركت های نفتی به سازمان امور مالیاتی خارگ پرداخت شد كه متاسفانه با محاسبه شاخص جمعیتی خارگ، فقط ١٢٣ میلیون تومان به

شهرداری خارگ اختصاص یافت و این یعنی سهم خارگ فقط یك درصد بوده است! و این در حالی است كه حدود ٦ میلیارد تومان به شهرداری بوشهر تخصیص یافت.

وی بیان داشت: مطالبات سه ساله ای را از شركت نفت فلات قاره ایران طلب داشتیم كه از پرداخت آن سر باز می زدند، اما با مراجعه به دفتر مدیرعامل جوان و بسیارمهربان این شركت در تهران، توانستیم كلیه مطالباتمان را به صورت اقساط و طی دو ماه دریافت نماییم.

صفایی در بخش دیگری از تشریح عملكرد شهرداری اش گفت: سال گذشته برای ما سال بسیار سختی بود، چرا كه علی رغم این كه هزینه ها چندین برابر می شد، اما عوارض و مالیات دریافتی ما همان نرخ ابتدای سال تا انتهای آن بود كه توانستیم با تمامی كمی و كاستی هایش از آن عبور كنیم.

به گزارش «فکرشهر»، در پایان این جلسه شهردار خارگ با اصحاب رسانه، وی به برخی از سوالات مدعوین پاسخ داد كه یكی از پاسخ ها در رابطه با آتش نشانی شهرداری و عملكرد ضعیف این واحد در هنگام آتش سوزی و اطفای حریق بود كه صفایی گفت: مشكل ما، نداشتن خودروی آتش نشانی به اندازه كافی است، چراكه مخزن تنها خودروی ما فقط ٢ هزار لیتر آب می گیرد كه درعرض پنج دقیقه خالی می شود. 

صفایی گفت: به دنبال خرید خودروی دیگری هستیم تا این ضعف ما را كه پس از٥٠ سال شهرداری خارگ صاحب واحد آتش نشانی شد، برطرف نماییم؛ البته بایستی گفت در شرایط فعلی بضاعت ما هم همین قدراست.

در پایان، از سوی شهردار خارگ، با ارائه لوح یادبود، از زحمات همه اهالی مطبوعاتی خارگ تقدیر و تشكر به عمل آمد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر