يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۱۵۱۶
دوشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۶

فکرشهر: همایش دوچرخه‌سواری به مناسبت هفته مبارزه با موادمخدر در بندرگناوه با شعار " ورزش آری، اعتیاد هرگز " به همت هیات ورزش‌های همگانی این شهرستان باحضور شماری از دوچرخه‌سواران برگزار شد.

به گزرش فکرشهر از ایرنا، رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر گناوه در جمع دوچرخه سواران گفت: گرایش به موادمخدر در گذشته مواد سنتی نظیر تریاک و حشیش بود  اما در چندسال اخیر به سمت موادصنعتی بیشتر سوق پیدا کرده است.

سروان مهرزاد شفیعی افزود: موادمخدر صنعتی بیشتر منشا شیمیایی دارد و در کارخانجات از آن استفاده می‌شود و  عمده موادی که هم اینک در بین معتادان جامعه نظیر گناوه مرسوم و رایج شده از نوع شیشه یا متامفتامین‌ است.

وی با بیان اینکه شناخت مصائب و عوارض موادمخدر برای جامعه از جمله والدین ازطریق آموزش نیاز است، گفت: سودجویان و قاچاقچیان موادمخدر شگرد و  روش‌های مختلفی را  برای فریب دادن جوانان به سوی مواد مخدر بکار می‌برند و باید خانواده ها خیلی مواظب و هوشیار باشند.

شفیعی اظهارداشت:  روش‌های  سودجویان موادمخدر هر لحظه تغییر می‌کند و هر از چندمدتی مواد جدیدتری روانه جامعه می‌کنند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر گناوه بیان کرد: شیوه اخیری که سودجویان در این زمینه دنبال کرده‌اند تبلیغ موادی به نام  گل یا گراس است که جوانان را فریب می‌دهند و به آنها تعارف می‌کنند در صورتیکه این مواد  روان‌گردان است و عوارض و خطرات مصرف آن بیشتر از دیگر انواع موادمخدر است.

وی افزود: باتوجه به اینکه روش  قاچاقچیان و سودجویان موادمخدر برای جوانان فریب دهنده  است، باید بسیار حواس خود را جمع کنند و گول آنها را نخورند و در برابر پیشنهاد آنها یک نه باقدرت بگویند.

شفیعی اضافه کرد: اعضای خانواده ها باید در خانه سعی کنند  با هم محبت و رفاقت بیشتری داشته باشند تا دچار بلای خانمانسوز مواد مخدر نشوند.

                                                                                                                                            

 رئیس هیات ورزش‌های همگانی گناوه  در این برنامه گفت: باتوجه به آسیب‌ها و تخریبی که موادمخدر در سطح جامعه برجای گذاشته و بویژه قشر جوانان را هدف قرار داده است، این هیات تصمیم گرفت در کنار  برنامه‌های پیشگیرانه و برخورد توسط پلیس در برابر این پدیده خانماسوز، ، اقدام به کار فرهنگی و ورزشی کند.

اصغر اکبری افزود: بدون شک پرداختن به امر ورزش باعث خواهد شد تا بسیاری از جوانان را از گرایش به موادمخدر دور نگه داریم و جامعه‌ای سالم‌تر داشته باشیم.

وی اظهارداشت: این هیات در هفته مبارزه با مواد مخدر چندین برنامه در دستور کار خود قرار داده که همایش دوچرخه سواری یکی از آنها است.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی گناوه یادآورشد: این همایش با شعار " ورزش آری، اعتیاد هرگز" و با همکاری گروه دوچرخه سواری پارسیان برگزار شده است که دوچرخه سواران از خیابان ساحلی تا اداره ورزش و جوانان رکاب خواهند زد.

شهرستان  ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر